Sökning: "Downloadable content"
Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden Downloadable content.
1. Val av streamingtjänster på den svenska marknaden : En kvantitativ studie gällande faktorer som påverkar konsumenters preferenser
Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhetSammanfattning : Studiens syfte är att identifiera och diskutera vilka faktorer som svenska konsumenter värdesätter vid val av streamingtjänst. Studien utgår från tidigare forskning i ämnet på andra marknader där fyra övergripande faktorer samt flera underliggande delfaktorer identifieras påverka konsumenters val av streamingtjänster. LÄS MER
2. Den smarta hantverkaren : Design, webbplats och app
M1-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för informationssystem och –teknologiSammanfattning : The goal of this work and project has been to create a website with the purpose of making it easier for craftsmen and their business. This has been done with the help of Worksystem who have had many good ideas and inputs throughout the project, and was able to offer additional help from the company's graphics staff to improve the user experience, both on computers but mainly on mobile devices. LÄS MER
3. Betala för att vinna – en explorativ studie om gamers inställning till mikrotransaktioner i digitala spel
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)Sammanfattning : Under de senaste tio åren har spelföretag hittat nya sätt att tjäna pengar på spel, såsom att stycka upp dem och sälja innehållet genom flera mindre transaktioner, så kallade mikrotransaktioner, via olika affärsmodeller. Tidigare var det vanligast med fullprisspel, eller premiumspel som de också kallas. LÄS MER
4. How Do Different DLC Delivery Methods Impact Appeal and Effectiveness
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för speldesignSammanfattning : Downloadable content (DLC) distribution models employ various methods to keep consumers interested. Some methods encourage consumers to purchase and engage with a DLC model and some methods discourage consumers from engaging with the model. LÄS MER
5. Den digitaliserade grafiskaprofilen
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Grafisk teknologiSammanfattning : I vårt allt mer digitaliserade samhälle är det viktigt för företag att nå ut på de digitala plattformarna. För att göra detta krävs det att materialet i den grafiska profilen är digitalt anpassat och klarar kraven för bland annat webben. LÄS MER