Sökning: "Downloadable content"

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden Downloadable content.

  1. 1. Val av streamingtjänster på den svenska marknaden : En kvantitativ studie gällande faktorer som påverkar konsumenters preferenser

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhet

    Författare :Melvin Lindström; Simon Sandberg-Norén; [2023]
    Nyckelord :Consumer preferences; streaming services; content; price; user-experience; features; Konsumentpreferenser; streamingtjänster; innehåll; pris; användarvänlighet; funktioner;

    Sammanfattning : Studiens syfte är att identifiera och diskutera vilka faktorer som svenska konsumenter värdesätter vid val av streamingtjänst. Studien utgår från tidigare forskning i ämnet på andra marknader där fyra övergripande faktorer samt flera underliggande delfaktorer identifieras påverka konsumenters val av streamingtjänster. LÄS MER

  2. 2. Den smarta hantverkaren : Design, webbplats och app

    M1-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för informationssystem och –teknologi

    Författare :Oliver Färnskog; [2021]
    Nyckelord :Webbutveckling; Wordpress; Themify; SuperPWA; CSS; Responsiv design; Webboptimering; Mobil applikation;

    Sammanfattning : The goal of this work and project has been to create a website with the purpose of making it easier for craftsmen and their business. This has been done with the help of Worksystem who have had many good ideas and inputs throughout the project, and was able to offer additional help from the company's graphics staff to improve the user experience, both on computers but mainly on mobile devices. LÄS MER

  3. 3. Betala för att vinna – en explorativ studie om gamers inställning till mikrotransaktioner i digitala spel

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Andreas Persson; [2019]
    Nyckelord :digitala spel; DLC; mikrotransaktioner; loot-lådor; freemium; pay-to-win; affärsmodeller;

    Sammanfattning : Under de senaste tio åren har spelföretag hittat nya sätt att tjäna pengar på spel, såsom att stycka upp dem och sälja innehållet genom flera mindre transaktioner, så kallade mikrotransaktioner, via olika affärsmodeller. Tidigare var det vanligast med fullprisspel, eller premiumspel som de också kallas. LÄS MER

  4. 4. How Do Different DLC Delivery Methods Impact Appeal and Effectiveness

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för speldesign

    Författare :Niklas Lehmkühl; Raoul Man; [2019]
    Nyckelord :Computer games; DLC; Business; Marketing; Downloadable content; Engagement; Datorspel; DLC; Företag; Marknadsföring; Nedladdningsbart innehåll; Förlovning;

    Sammanfattning : Downloadable content (DLC) distribution models employ various methods to keep consumers interested. Some methods encourage consumers to purchase and engage with a DLC model and some methods discourage consumers from engaging with the model. LÄS MER

  5. 5. Den digitaliserade grafiskaprofilen

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Grafisk teknologi

    Författare :Elina Lindgren; Angelina Sheremet; [2017]
    Nyckelord :brand identity; brand manual; digital style guide; digital grafisk profil; grafisk identitet; grafisk manual;

    Sammanfattning : I vårt allt mer digitaliserade samhälle är det viktigt för företag att nå ut på de digitala plattformarna. För att göra detta krävs det att materialet i den grafiska profilen är digitalt anpassat och klarar kraven för bland annat webben. LÄS MER