Sökning: "Dressmann"

Visar resultat 6 - 10 av 11 uppsatser innehållade ordet Dressmann.

  1. 6. Ambience : Is Ambience in Swedish Clothing Retail Stores a Missed Opportunity?

    Magister-uppsats, IHH, EMM (Entreprenörskap, Marknadsföring, Management)

    Författare :Eric Bergqvist; Elina Sargezi; [2011]
    Nyckelord :Ambience; consumer behaviour; perception; attitude; experiential marketing; sensory marketing; emotional branding; sensory branding; retail atmospherics; ambient factors; Atmosfär; konsumentbeteende; uppfattning; attityd; upplevelsemarknadsföring; sinnesmarknadsföring; emotionell varumärkesbyggande; sensorisk sinnes varumärkesbyggande; detaljhandel atmosfär; omgivande faktorer;

    Sammanfattning : Background: Nowadays, customers tend to take product quality and positive brand image for granted, which makes the formation of a new marketing strategy even more vital. In an age characterized by information overload and lack of time, factors such as emotional, cognitive or symbolic values become increasingly valuable in marketing. LÄS MER

  2. 7. Benchmarking i detaljhandelsbranschen- en fallstudie av fyra företag

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Sandra Andersson; Sofia Brejke; Sharareh Pourtorab; [2006]
    Nyckelord :Benchmarking; styrverktyg; detaljhandel; klädbranschen; process; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Vårt syfte är att beskriva och analysera hur benchmarkinganvänds i svenska detaljhandelskedjor med inriktning mot mode. Syftet är även att behandla fallföretagens erfarenheter av benchmarkingarbetet och ta reda på om det finns potential hos styrverktyget som inte utnyttjas. LÄS MER

  3. 8. Only for men - two analyses of Dressman's advertising

    Kandidat-uppsats, Institutionen för informationsvetenskap

    Författare :Mikaela Roxenmo; [2005]
    Nyckelord :Dressmann; sexy advertising; gender;

    Sammanfattning : Abstract Purpose/Aim : My purpose with this essay is to analyse what men and women think is sexist in TV advertising. I have decided to focus my studie on Dressmann's advertising October- November 2004. I will do interviews with four different groups, two women groups and two men groups, which will include 3-4 people each. LÄS MER

  4. 9. Hur kan affärssystemets potential utnyttjas i klädbranschen?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Henrik Hallerby; Martin Borgström; Maria Eriksson; Benny Karlsson; [2004]
    Nyckelord :affärssystem; klädbranschen; detaljhandel; branschanalys; Intentia; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Sammanfattning Titel: Hur kan affärssystemets potential utnyttjas i klädbranschen? – en studie av svenska klädföretag Seminariedatum: 16 januari 2004 Ämne/kurs: FEK 581 Kandidatseminarium, 10p Författare: Martin Borgström, Maria Eriksson, Henrik Hallerby och Benny Karlsson Handledare: Per Magnus Andersson och Hans Månsson Företag: Intentia, Dressmann, H&M, KappAhl, Lindex och MQ Nyckelord: Affärssystem, klädbranschen, detaljhandel, branschanalys, affärsprocesser Syfte: Att undersöka hur affärssystemen i svenska klädesbranschen utnyttjas i dagsläget, samt diskutera hur den bättre kan utformas för denna bransch i framtiden. Metod: Fem fallstudier hos användare av affärssystem inom klädbranschen samt diskussion med en leverantör av affärssystem. LÄS MER

  5. 10. Lokalisering av detaljhandelsföretag i Ronneby och Bräkne-Hoby : Mest betydelsefulla faktorer

    Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för ekonomi och samhällsvetenskap

    Författare :Kerstin Olsson; Marta Pepek; [2003]
    Nyckelord :lokaliseringsfaktor; beslut; beslutsmodell; näringslivsenhet; Fristående kurs;

    Sammanfattning : Vi har funnit att beräknat kundunderlag, geografiskt läge, utbudet av kompletterande butiker i närheten, hyres-/lokalkostnader, konkurrenter, tillgängliga parkerings-platser samt lokalerbjudande från fastighetsägare var de mest betydelsefulla faktorerna vid lokalisering av detaljhandelsföretagen i Ronneby och Bräkne-Hoby. För detaljhandelsföretagen Dressmann, Karlsson, Matex var det främst de lämpliga butikslägena i centrum av Ronneby som påverkade besluten om lokalisering. LÄS MER