Avancerad sökning

Visar resultat 1 - 5 av 11 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Större män är snällare : En semiotisk analys av hur manliga plus-size framställs genom Dressmann XL´s och Jack & Jones Instagram.

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Pontus Jansson; Jonna Ekberg; [2021]
    Nyckelord :Plus; size; socialkonstruktion; norm; maskulinitet;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  2. 2. Den ständigt förändrade mannen : En semiotisk analys av maskulinitet i Volts och Dressmans reklambiler på Instagram

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Simon Nyman; Oliver Gustafsson; [2021]
    Nyckelord :reklam; maskulinitet; norm; genus; hegemoni; stereotyp; semiotik; identitet;

    Sammanfattning : Följande studie är en undersökning kring hur modeföretagen Volt och Dressmann framställer maskulinitet i sina inlägg på sociala medier-plattformen Instagram, samt hur denna maskulinitet möjligen förstärks beroende på vilken generation som är målgrupp för företaget. Dressmann och Volt är två av de ledande modeföretagen när det kommer till manligt mode i Sverige, dock har båda företagen inte samma målgrupp, då Volt lockar yngre män samtidigt som Dressmann anpassar sitt mode till främst medelålders män och även äldre än så. LÄS MER

  3. 3. Does One Size Fit All? Branding Strategies for Plus-Size Labels in the Fashion Industry

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Jella Lynn Hauptmann; Julia Ausserdorfer; [2019]
    Nyckelord :Plus-Size; Brand Architecture; Brand Strategy; Fashion Branding; Brand Portfolio; Business and Economics;

    Sammanfattning : Purpose: With increasing obesity rates and the change of beauty ideals within society, the plus-size fashion market currently enjoys a massive upturn and many established fashion retailers realise the opportunities within this ever more important segment. However, the integration of plus-size brands can be challenging as being plus-size is still connected to a stigma. LÄS MER

  4. 4. Mannen i reklamen. En undersökning kring den manliga kroppen i reklam med fokus på representationen av plus size män

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för kultur och samhälle (KS)

    Författare :Lina Svensson; [2019]
    Nyckelord :maskulinitet; stereotyper; representation; plus size; genus; Dressmann; modeindustrin; klädindustrin; kroppen;

    Sammanfattning : I den här uppsatsen tittar jag närmre på hur Dressmann valt att representera plus sizemän och redogör för hur den manliga kroppen träder fram utifrån normer kring denmanliga kroppen och sätter det i kontrast mot mitt material. Dressmann är ettklädföretag som är duktiga på att inkludera plus size män i sina reklamer. LÄS MER

  5. 5. A Channel Approach to Fashion

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/IHH, Företagsekonomi

    Författare :Rebecca Buvari; Tiffany Dosé; Brita Vonstad; [2014]
    Nyckelord :Channel Strategy; Market Channels; Online Stores; Physical Stores; Apparel Industry; Multi-Channel Strategy; Internet;

    Sammanfattning : Background – Previous research has evaluated different distribution systems and chan-nels that companies operate through. However, research primarily has focused on the richness of online channels rather than the value of physical stores. The following report will examine the reasons and implications underlying the choice of channel strategy. LÄS MER