Avancerad sökning

Visar resultat 16 - 20 av 197 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 16. E-handelskunders köpbeteenden : En kvantitativ studie om köpbeteenden och beslutsfattande i förhållande till hållbara leverans- och returalternativ

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institute for Urban Research (IUR)

    Författare :Cristian Mazilu; Jonatan Schlyter Sjöslätt; Sirin El Mokbel; [2022]
    Nyckelord :E-commerce; Buying Behaviour; Sustainability; Environment; B2C; Delivery; Return; E-handel; Köpbeteende; Hållbarhet; Miljö; B2C; Leverans; Retur;

    Sammanfattning : Det har under de senaste åren skett en signifikant e-handelstillväxt, inte minst till följd av den rådande Covid-19 pandemin, utan även eftersom kunder konsumerar sina produkter online i större omfattning än tidigare. Därtill har anpassningsförmågan hos ehandelsaktörer blivit allt viktigare, vilket synliggörs genom att fler e-handlare erbjuder sina kunder ett brett urval av leverantörer och leveransmetoder. LÄS MER

  2. 17. User Experience of Shipping in the Online Second-Hand Market : Bridging the Gap Between B2C and C2C

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Uppsala universitet/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Anton Nyström; [2022]
    Nyckelord :Interaction design; e-commerce; sustainability; environment; freight; delivery; C2C; second-hand;

    Sammanfattning : The user experience of online shopping for clothes vastly differs if the purchase is from a person (C2C) or from a company (B2C). B2C shopping features highly automated systems that make for smooth experiences for payment and shipping. LÄS MER

  3. 18. Nudging consumers towards more sustainable alternatives when shopping online : A cross-sectional qualitative study of behavior change design and digital nudging techniques for use in the e-commerce context

    Master-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Emil Petersson; [2022]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : E-commerce has seen a rapid expansion along side the technological advancement and digitalization efforts, and every time a consumer purchases a product online it in some way is going to affect the environment. Consumers are generally having a positive attitude towards sustainability, so called 'positive green attitude', however, a clear gap is present with regards to what their behavior actually reflects. LÄS MER

  4. 19. Impactful Digital Transformation for Retail Employees : A Case Study

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Amanda Aniansson; Sarah Ebrahimi; [2022]
    Nyckelord :Digital Transformation; Digital Impact; Retail; Smart Devices; Employee Efficiency; Job Satisfaction; Digital transformation; digital inverkan; detaljhandel; smart enheter; effektivitet hos arbetstagare; arbetstillfredsställelse;

    Sammanfattning : The rapid growth of e-commerce and omnichannel retailing is redefining the role of brick-and-mortar stores. To remain competitive, retailers should leverage digital technologies without compromising the presence of frontline workers, to meet customer expectations. LÄS MER

  5. 20. Crowdshipping: Attesterande avhinder och möjligheter : Hur konceptet uppfattas av studenter i Sverige

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för Urbana Studier (US)

    Författare :Edward Vancea; Harris Novljakovic; [2022]
    Nyckelord :Crowdshipping; Crowdsourcing; Crowd logistics; last mile delivery; urban freight; sustainability; Crowdshipping; crowdsourcing; crowd logistics; sista milen leveranser; urban frakt; hållbarhet;

    Sammanfattning : E-handel har de senaste åren ständigt ökat vilket har bidragit till ökande krav på hållbaratransporter vilket medverkat till forskning av alternativ till traditionella transportföretag.Crowdshipping är ett koncept där det med hjälp av teknologiska applikationer kan utnyttjaindividers resurser för att skapa transportnätverk inom urbana områden. LÄS MER