Sökning: "Electronic grocery"

Visar resultat 1 - 5 av 15 uppsatser innehållade orden Electronic grocery.

  1. 1. Hur företag hanterar eCRM via sociala medier beroende på företagsstorlek

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Robin Issa; Din Jahic; [2022]
    Nyckelord :Customer Relationship Management CRM · electronic Customer Relationship Management eCRM · Social media · Social Media Marketing Strategy · Marknadsföringsstrategier;

    Sammanfattning : Title: How companies handle eCRM via social media depending on company size Level: Student thesis, final assignment for Bachelor Degree in Business Administration Author: Din Jahic & Robin Issa Supervisor: Michelle Rydback Date: 2022 - May 25th Aim: The aim is to increase understanding of how companies handle e-customer relationship management (eCRM) via social media, and to investigate whether size affects companies' strategies. Method: In this essay, a qualitative research approach is applied where the empirical material is collected through a multiple-case study. LÄS MER

  2. 2. Hur kan implementeringen av Industri 4.0,i synnerhet Internet of Things,i fordonsindustrin bidra till en minskad energiförbrukning under tillverkningen? : En studie med fokus på hur Internet of Things kan resurseffektivisera fordonsindustrin genom en realtidsanalys av en produkts användning och under tillverkning

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Adel Naqvi; Diana Halladgi Naghadeh; [2020]
    Nyckelord :Automotive industry; Internet of Things; IoT; smart factory; resource efficiency; Fordonsindustrin; Internet of Things; IoT; smarta fabriker; resurseffektivisering;

    Sammanfattning : Den moderna industrin har under senare år präglats av nya utvecklingar i teknikens värld, samt ett alltmer ökande behov av att effektivisera existerande processer och vara i framkant med innovationen av nya. Industri 4. LÄS MER

  3. 3. Family buying behaviour : parents’ perspective of children influence on their buying behaviour

    Master-uppsats, Högskolan Kristianstad/Fakulteten för ekonomi

    Författare :Elda Ali; Tereza Kerpčarová; [2019]
    Nyckelord :Family Buying Behaviour; Influence Strategies; Family Structure; Number of Children; Age of Children; Aggressive Strategy; Persuasion Strategy; Rational Strategy; Knowledge Strategy; Emotional Strategy;

    Sammanfattning : Even though power and influence of children on family buying behavior is growing little is known about their involvement. Previous studies of family and household consumption often neglect the role of children in decision-making, but nowadays, children are becoming one of the most powerful influencers in family buying behavior. LÄS MER

  4. 4. An accessible grocery store for low vision customers : Human-centered design of a universal shopping solution, with a focus on people with low vision

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik och samhälle

    Författare :Johan Pihl; [2018]
    Nyckelord :industrial design engineering; human-centered design; universal design; inclusive design; grocery store; visually impaired; low vision; user interface design; smartphone; teknisk design; människocentrerad design; universell design; inkluderande design; mataffär; synskadad; synsvag; användargränssnitt; smartphone;

    Sammanfattning : Around one percent of the Swedish population is defined as visually impaired and ten percent of them are classified as blind (Funka, n.d.; SRF, 2017a). A study shows that the prevalence of nearsightedness will increase to around half the population in the world in 2050 (Holden et. LÄS MER

  5. 5. EWOM På SOCIALA MEDIER : En studie om hur eWOM påverkar livsmedelsbutiker och hur de kan hantera konsekvenserna och påverkan

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagande

    Författare :Moa Hedén; Sofia Rosén; [2017]
    Nyckelord :Sociala medier; Word-of-Mouth; electronisk Word-of-Mouth; motivationsteori; påverkan och konsekvenser av eWOM.;

    Sammanfattning : Bakgrund: Vid etableringen av sociala medier utvecklades ett nytt begrepp nämnt eWOM (elektronisk Word-of-Mouth). eWOM handlar om hur konsumenter sprider sina åsikter och ger respons om företag på sociala medier och internet. LÄS MER