Sökning: "Elektronisk Word-of-Mouth eWOM"
Visar resultat 21 - 25 av 31 uppsatser innehållade orden Elektronisk Word-of-Mouth eWOM.
21. WOM vs eWOM : En komparativ studie av WOM vs EWOM
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/FöretagsekonomiSammanfattning : In this paper the perceived credibility of word of mouth (WOM) is compared with the perceived credibility of electronic word of mouth (eWOM) from a receiver's perspective. WOM can be described as verbal communication in trademarks, products and services where the transmitter does not have a profit motive. LÄS MER
22. Vad är det du säger? - en studie av eWOM utifrån tre perspektiv med Skånetrafiken som exempel
Kandidat-uppsats, Malmö högskola/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)Sammanfattning : Denna studie behandlar elektronisk word-of-mouth (eWOM) och syftar till att undersöka hur serviceföretag i sina kommunikationsstrategier kan förhålla sig till den eWOM som skapas på deras Facebook-sida på grund av användarnas möjlighet att interagera med varandra. Detta görs utifrån Skånetrafiken som exempel, vilka tillhandahåller kollektivtrafiken i Skåne. LÄS MER
23. EWOM På SOCIALA MEDIER : En studie om hur eWOM påverkar livsmedelsbutiker och hur de kan hantera konsekvenserna och påverkan
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagandeSammanfattning : Bakgrund: Vid etableringen av sociala medier utvecklades ett nytt begrepp nämnt eWOM (elektronisk Word-of-Mouth). eWOM handlar om hur konsumenter sprider sina åsikter och ger respons om företag på sociala medier och internet. LÄS MER
24. Varumärkesimage eller kommunikation via sociala medier – vad har störst inflytande på konsumenter? : En studie kring hur stort inflytande varumärkesimage, elektronisk word-of-mouth samt opinionsbildare på sociala medier har på konsumenters attityder till varumärken inom klädbranschen.
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : Problemformulering: I vilken grad har varumärkesimage, elektronisk word-of-mouth samt opinionsbildare på sociala medier för inflytande på konsumenters attityder till varumärken inom klädbranschen? Syfte: Studiens syfte är att påvisa om det föreligger skillnader i inflytandet på konsumenters attityder till varumärken inom klädbranschen mellan varumärkesimage, elektronisk word-of-mouth samt opinionsbildare på sociala medier. Metod: Uppsatsen är utformad efter en kvantitativ forskningsstudie och bygger på en deduktiv ansats. LÄS MER
25. Skapandet av förtroende inom eWOM : En studie av profilbildens effekt ur ett könsperspektiv
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/FöretagsekonomiSammanfattning : Title: Creating credibility within eWOM – A study of the effects of profile characteristics from a gender perspectiveLevel: Final assignment for Bachelor Degree in Business AdministrationAuthor: Sofia Petersson och Samandar SvantessonSupervisor: Jonas KågströmDate: 2017 – MayAim: In the Internet, based society of today; electronic Word of Mouth (eWOM) is a vital marketing tool for most companies. As a consumer, trust must be established for the reviewers who have expressed their opinions. LÄS MER