Sökning: "Elektronisk Word-of-Mouth eWOM"

Visar resultat 21 - 25 av 31 uppsatser innehållade orden Elektronisk Word-of-Mouth eWOM.

  1. 21. WOM vs eWOM : En komparativ studie av WOM vs EWOM

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Jonas Bäcklund; Joel Eskilsson; [2017]
    Nyckelord :Word of mouth; Trovärdighet; Elektronisk Word of mouth;

    Sammanfattning : In this paper the perceived credibility of word of mouth (WOM) is compared with the perceived credibility of electronic word of mouth (eWOM) from a receiver's perspective. WOM can be described as verbal communication in trademarks, products and services where the transmitter does not have a profit motive. LÄS MER

  2. 22. Vad är det du säger? - en studie av eWOM utifrån tre perspektiv med Skånetrafiken som exempel

    Kandidat-uppsats, Malmö högskola/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Katarina Stridsberg; Katarina Stridsberg; Malin Wasström; Malin Wasström; [2017]
    Nyckelord :Elektronisk word-of-mouth; Elektronisk word-of-mouth; eWOM; eWOM; Facebook; Facebook; Kommunikationsstrategier; Kommunikationsstrategier; Tillförlitlighet; Tillförlitlighet; Trovärdighet; Trovärdighet; Serviceföretag; Serviceföretag;

    Sammanfattning : Denna studie behandlar elektronisk word-of-mouth (eWOM) och syftar till att undersöka hur serviceföretag i sina kommunikationsstrategier kan förhålla sig till den eWOM som skapas på deras Facebook-sida på grund av användarnas möjlighet att interagera med varandra. Detta görs utifrån Skånetrafiken som exempel, vilka tillhandahåller kollektivtrafiken i Skåne. LÄS MER

  3. 23. EWOM På SOCIALA MEDIER : En studie om hur eWOM påverkar livsmedelsbutiker och hur de kan hantera konsekvenserna och påverkan

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagande

    Författare :Moa Hedén; Sofia Rosén; [2017]
    Nyckelord :Sociala medier; Word-of-Mouth; electronisk Word-of-Mouth; motivationsteori; påverkan och konsekvenser av eWOM.;

    Sammanfattning : Bakgrund: Vid etableringen av sociala medier utvecklades ett nytt begrepp nämnt eWOM (elektronisk Word-of-Mouth). eWOM handlar om hur konsumenter sprider sina åsikter och ger respons om företag på sociala medier och internet. LÄS MER

  4. 24. Varumärkesimage eller kommunikation via sociala medier – vad har störst inflytande på konsumenter? : En studie kring hur stort inflytande varumärkesimage, elektronisk word-of-mouth samt opinionsbildare på sociala medier har på konsumenters attityder till varumärken inom klädbranschen.

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Matea Blazevic; Lina Petersson; [2017]
    Nyckelord :Sociala medier; Varumärkesimage; eWOM; Opinionsbildare på sociala medier; Attityder till varumärken och Klädbranschen;

    Sammanfattning : Problemformulering: I vilken grad har varumärkesimage, elektronisk word-of-mouth samt opinionsbildare på sociala medier för inflytande på konsumenters attityder till varumärken inom klädbranschen? Syfte: Studiens syfte är att påvisa om det föreligger skillnader i inflytandet på konsumenters attityder till varumärken inom klädbranschen mellan varumärkesimage, elektronisk word-of-mouth samt opinionsbildare på sociala medier. Metod: Uppsatsen är utformad efter en kvantitativ forskningsstudie och bygger på en deduktiv ansats. LÄS MER

  5. 25. Skapandet av förtroende inom eWOM : En studie av profilbildens effekt ur ett könsperspektiv

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Sofia Petersson; Samandar Svantesson; [2017]
    Nyckelord :eWOM; bandwagon; trust; trustworthiness; credibility; valence; gender; eWOM; bandwagon; förtroende; pålitlighet; trovärdighet; valens; kön;

    Sammanfattning : Title: Creating credibility within eWOM – A study of the effects of profile characteristics from a gender perspectiveLevel: Final assignment for Bachelor Degree in Business AdministrationAuthor: Sofia Petersson och Samandar SvantessonSupervisor: Jonas KågströmDate: 2017 – MayAim: In the Internet, based society of today; electronic Word of Mouth (eWOM) is a vital marketing tool for most companies. As a consumer, trust must be established for the reviewers who have expressed their opinions. LÄS MER