Sökning: "Elektronisk Word-of-Mouth eWOM"

Visar resultat 16 - 20 av 31 uppsatser innehållade orden Elektronisk Word-of-Mouth eWOM.

  1. 16. Tittar du på mig? : En kvantitativ studie om videomarknadsföring på Instagram

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Sara Ryman; Isabelle Sundqvist; [2018]
    Nyckelord :Sociala Medier; Instagram; Video; Videomarknadsföring; Videodelning; Marknadsföring; Köpintention; Native Advertising; Viral Marknadsföring; Elektronisk Word - of - Mouth eWOM ; AIDA - modellen; Attribut.;

    Sammanfattning : Sociala medier är ett vanligt förekommande fenomen som används av allt fler människor världen över. På sociala medier ges både företag och privata användare möjlighet att publicera videoinnehåll. I linje med att video på sociala medier växt fram, har möjligheter att använda video i marknadsföringssyfte utvecklats. LÄS MER

  2. 17. Det digitaliserade samhället – så har det påverkat Dubrovniks turismaktörers arbete med marknadsföring

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Julia Lundgren; Linn Larsson; [2018]
    Nyckelord :förtroende; traditionella marknadsföringskanaler; TIC:s; WOM; digitala marknadsföringskanaler; sociala medier; digitala medier; eWOM; Business and Economics;

    Sammanfattning : Metod: Denna studie har utgått från en kvalitativ metod. Det har använts två metoder eftersom det bidragit till att studien skapat en mer korrekt bild av området som undersökts. De metoder som använts är kvalitativa intervjuer och iakttagelser. Teorier: Olika teoretiska ansatser har diskuteras i koppling till begreppet förtroende. LÄS MER

  3. 18. Elektronisk word of mouth : En kvalitativ studie om konsuments köpbeslutsprocess vid bokning av boende

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Felicia Linander; [2017]
    Nyckelord :electronic word of mouth; reviews; purchasing process; decision-making process; accommodation; Tripadvisor; elektronisk word of mouth; eWOM; recensioner; köpbeslut; beslutsprocess; omdömen; boende; Tripadvisor;

    Sammanfattning : För många resenärer är internet den främsta källan att använda sig av vid bokning av resor och turismtjänster. Detta har i sin tur bidragit till nya sätt att samla information på inom turismbranschen. Ett av dessa sätt är via recensioner som är internetbaserade, även kallat elektronisk word of mouth (eWOM). LÄS MER

  4. 19. Marknadsföringsstrategier för sociala medier hos B2B-företag

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Hanna Sjöström; Jessika Jelincic; [2017]
    Nyckelord :social media; B2B; strategy; marketing; content marketing; sociala medier; B2B; strategi; marknadsföring; innehållsmarknadsföring;

    Sammanfattning : Syfte: Denna studie syftar till att analysera användningen av sociala medier i B2B-företagens marknadsföringsstrategi utifrån de sex komponenterna övervaka konversationer och lyssna på kunder, empowerment och engagera anställda, skapa attraktivt innehåll, stimulera elektronisk word of mouth (eWOM), utvärdera och välj kanaler samt förbättra förekomsten av varumärket. Metod: Denna studie antar en deduktiv ansats. LÄS MER

  5. 20. Låter du dig påverkas? : En kvantitativ studie om negativ elektronisk word of mouth och dess påverkan på bokningsintentionen av hotell

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Tove Forsman; Lovisa Levréus; [2017]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Den digitala utvecklingen har förändrat hur vi letar efter information, inspireras och kommunicerar med varandra. Fenomenet Word-of-Mouth (WOM) har även den fått en ny betydelse och slagkraft i och med den teknologiska utvecklingen. LÄS MER