Sökning: "Elektronisk Word-of-Mouth eWOM"
Visar resultat 16 - 20 av 31 uppsatser innehållade orden Elektronisk Word-of-Mouth eWOM.
16. Tittar du på mig? : En kvantitativ studie om videomarknadsföring på Instagram
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/FöretagsekonomiSammanfattning : Sociala medier är ett vanligt förekommande fenomen som används av allt fler människor världen över. På sociala medier ges både företag och privata användare möjlighet att publicera videoinnehåll. I linje med att video på sociala medier växt fram, har möjligheter att använda video i marknadsföringssyfte utvecklats. LÄS MER
17. Det digitaliserade samhället – så har det påverkat Dubrovniks turismaktörers arbete med marknadsföring
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : Metod: Denna studie har utgått från en kvalitativ metod. Det har använts två metoder eftersom det bidragit till att studien skapat en mer korrekt bild av området som undersökts. De metoder som använts är kvalitativa intervjuer och iakttagelser. Teorier: Olika teoretiska ansatser har diskuteras i koppling till begreppet förtroende. LÄS MER
18. Elektronisk word of mouth : En kvalitativ studie om konsuments köpbeslutsprocess vid bokning av boende
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/FöretagsekonomiSammanfattning : För många resenärer är internet den främsta källan att använda sig av vid bokning av resor och turismtjänster. Detta har i sin tur bidragit till nya sätt att samla information på inom turismbranschen. Ett av dessa sätt är via recensioner som är internetbaserade, även kallat elektronisk word of mouth (eWOM). LÄS MER
19. Marknadsföringsstrategier för sociala medier hos B2B-företag
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomiSammanfattning : Syfte: Denna studie syftar till att analysera användningen av sociala medier i B2B-företagens marknadsföringsstrategi utifrån de sex komponenterna övervaka konversationer och lyssna på kunder, empowerment och engagera anställda, skapa attraktivt innehåll, stimulera elektronisk word of mouth (eWOM), utvärdera och välj kanaler samt förbättra förekomsten av varumärket. Metod: Denna studie antar en deduktiv ansats. LÄS MER
20. Låter du dig påverkas? : En kvantitativ studie om negativ elektronisk word of mouth och dess påverkan på bokningsintentionen av hotell
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/FöretagsekonomiSammanfattning : Den digitala utvecklingen har förändrat hur vi letar efter information, inspireras och kommunicerar med varandra. Fenomenet Word-of-Mouth (WOM) har även den fått en ny betydelse och slagkraft i och med den teknologiska utvecklingen. LÄS MER