Avancerad sökning
Hittade 4 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.
1. ”Så här har vi gjort i femtioårs tid, man ska läsa böcker efter lunch” : En kvalitativ intervjustudie om 9 förskollärares användning av högläsning för språkutveckling i förskolan
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Mittuniversitetet/Institutionen för utbildningsvetenskapSammanfattning : Syftet med denna studie var att undersöka förskollärares uppfattningar om högläsningens roll i förskolan med utgångspunkt i begreppet litteracitet. För att få reda på förskollärarnas uppfattningar började vi med att observera en högläsningssituation i respektive förskola. LÄS MER
2. Förskollärares upplevelse av stress i arbetet
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan Väst/Avd för utbildningsvetenskap och språkSammanfattning : Bakgrund: Enligt arbetsmiljöverket (2017) är det arbetsgivarens ansvar att skydda arbetstagarna från både psykisk och fysisk ohälsa relaterad till arbetet. Trots detta förekommer arbetsrelaterad ohälsa. Förskolläraryrket är enligt Koch (2015, september) en av de yrkesgrupper där flest lider av arbetsrelaterad stress. LÄS MER
3. Forming and Communication of an Environmental Identity and Image : The Case of Riksbyggen
Master-uppsats, Institutionen för livsvetenskaperSammanfattning : Stakeholder demands on corporations to take environmental responsibilities are increasing and an environmentally responsible image could add values such as competitive advantage and a better reputation. To create a favorable image the corporation needs to develop a strong and sincere environmental identity that involves the whole organization. LÄS MER
4. ”Storyn” och ”Cocktailpartyt” : En kvalitativ jämförelse av Max och Saltå Kvarns miljö- och hållbarhetskommunikation
Kandidat-uppsats, Institutionen för journalistik, medier och kommunikation (JMK)Sammanfattning : SYFTE: Uppsatsens syfte är att undersöka drivkrafterna bakom företags miljö- och hållbarhetskommunikation. Vi vill även visa på betydelsen av trovärdighetsfrågan i relation till kommersiella intressen och hur den påverkar kommunikationen. LÄS MER