Sökning: "Emma Törngren"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Emma Törngren.

  1. 1. Förskolan, en plats för undervisning? : En kvalitativ studie om hur vårdnadshavare ser på undervisning i förskolan

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Mälardalens högskola/Akademin för utbildning, kultur och kommunikation

    Författare :Emma Eriksson; Jeanette Törngren; [2020]
    Nyckelord :undervisning; lärande; omsorg; förskola; vårdnadshavare;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att fördjupa kunskapen om hur vårdnadshavare ser på undervisning i förskolan. För att besvara studiens frågeställningar hur vårdnadshavare upplever att undervisning sker, vad den innebär och vad den bör innehålla har 11 semistrukturerade intervjuer genomförts och analyserats. LÄS MER

  2. 2. Internkommunikation av CSR inom Max Hamburgarrestauranger AB : Hur de anställda tar del av information om företagets hållbarhetsarbete, hur det uppfattas och dess betydelse

    Magister-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Emma Törngren; [2010]
    Nyckelord :CSR; sustainability; internal communication; employees; CSR; socialt ansvar; hållbarbarhetsarbete; internkommunikation; anställda;

    Sammanfattning : In organizations today Corporate Social Responsibility (CSR) is becoming a common means to try to gain legitimacy and credibility for their business. A successful CSR strategy has the potential to generate positive outcomes for a company and reaching out to stakeholders about the corporation’s contribution in the field is an important part of the work. LÄS MER

  3. 3. Behind the Scene of Corporate Reputation : A Study of How PR Consultants Seek to Shape the Perception of Organisations

    Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Johan Andersson; Emma Törngren; [2009]
    Nyckelord :Reputation; Corporate Reputation; PR Consultants; Anseende;

    Sammanfattning :     The interest in the concept of corporate reputation is growing. Prior research has recurrently shown that a good corporate reputation has a positive relation to organisational performance and gives organisations competitive advantages. Because of this, understanding the antecedents and how to manage corporate reputation is important. LÄS MER