Avancerad sökning

Visar resultat 1 - 5 av 162 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. ”HAR JAG EN BOK I ÖRONEN KAN JAG GÅ HUR LÅNGT SOM HELST”. En kvalitativ studie om användares relation till ljudböcker jämfört med tryckta böcker

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Henrietta Lundkvist; [2024-03-06]
    Nyckelord :Digital konvergens; streaming; algoritmer; ljudböcker; plattformar; uses gratifications; affordances;

    Sammanfattning : Har jag en bok i öronen kan jag gå hur långt som helst, or If I have a book in my ears, I can walk as far as I want, is a qualitative study that explores users' relationship with streamed audiobooks, compared to books in printed format. The choice of topic is driven by the fact that digitalization has transformed literature as a medium and the book industry as an enterprise. LÄS MER

  2. 2. Att vara äkta eller sälja sig för pengar : Föreställningar om artisters autenticitet i samband med reklamsamarbeten med externa varumärken

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet

    Författare :Lina Kerrouchi; Julia Jakobsson; [2024]
    Nyckelord :Authenticity; artists; music; influencer; influencer marketing; advertising; celebrity endorsement; qualitative interviews; focus groups; Autenticitet; artist; musik; influencer; influencer marketing; marknadsföring; kändissamarbeten; kvalitativa intervjuer; fokusgrupper;

    Sammanfattning : For decades authenticity has been of great interest in media and communication research. With this study, we aim to contribute to the research with a new perspective where authenticity is examined in artists who use influencer marketing on social media. LÄS MER

  3. 3. Skapa rörelse : En studie i underhållningsdesign och dekor som rör på sig.

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälle

    Författare :Hanna Gunséus; [2024]
    Nyckelord :Entertainment design; Moving props; Product Engineering Design; Animatronics; Design principles; Underhållningsdesign; Rörlig dekor; Teknisk Design; Animatronics; Designprinciper;

    Sammanfattning : Det här examensarbetet genomfördes på ett företag som tillverkar dekor till nöjesindustrin ex. nöjesparker och eventbyråer. I dagsläget tillverkar företaget stillastående dekor, men har en vision att i framtiden bygga in olika sorters rörelser. LÄS MER

  4. 4. Prototyping Tool for Large Scale Interactive Experiences

    Master-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för designvetenskaper

    Författare :Venkata Satya Anurag Gargeya Unnava; Yiyang Liu; [2023]
    Nyckelord :Virtual Reality; Augmented Reality; Interactive Content; Large Scale Interactive Content; Visualizer; Simulations; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : In the age where entertainment is the driving force behind the functioning of large industries, companies like SONY have figured out a way to market their entertainment content including movies, music, and games using large-scale interactive marketing and promotional content. Building and testing such content before it is released on large and complex devices is a continuously challenging task and there have been efforts both in academia and industry made to ameliorate this content production workflow. LÄS MER

  5. 5. Coordinate Mark Out Using Intersecting Line Lasers

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Jonas Carlsson; Jeremy Gallant; [2023]
    Nyckelord :Mark out; Laser; Mechatronics; Floor Layout; Three object triangulation; Utsättning; Laser; Mekatronik; Golvutsättning; Trippelobjektstriangulering;

    Sammanfattning : In the entertainment industry, where temporary structures are erected in a new venue every day, floor markings play an important role during the set up. Today, mark out is commonly done using tape measures - a very tedious and time consuming process. LÄS MER