Sökning: "Experienced-based learning"

Hittade 5 uppsatser innehållade orden Experienced-based learning.

  1. 1. Att skapa livslång hälsa : En kvalitativ studie om hur gymnasielärare arbetar med hälsa i ämnet idrott och hälsa

    Magister-uppsats, Gymnastik- och idrottshögskolan, GIH/Institutionen för rörelse, kultur och samhälle

    Författare :Elise Jansson Forsman; Lucas Jahjah; [2024]
    Nyckelord :Health; Practical Education; Assessment; Healthying; learning by doing; Hälsa; Praktisk undervisning; Bedömning; Hälsoförmåga; Upplevelsebaserad pedagogik;

    Sammanfattning : Syfte och frågeställningar  Studien syftar till att undersöka hur gymnasielärare i ämnet idrott och hälsa förmedlar och befäster praktisk kunskap hos elever med syfte att skapa livslång hälsa. Studiens frågeställningar: Hur arbetar gymnasielärarna praktiskt med hälsa i ämnet idrott och hälsa och hur bedöms de praktiska momenten i hälsa i ämnet idrott och hälsa? Teori och Metod Studien har en kvalitativ ansats, med semistrukturerade intervjuer som datainsamlingsmetod där intervjuguiden skapats utifrån teorin om learning by doing samt begreppet healthying. LÄS MER

  2. 2. Material och dess olika användningsområden i förskolans arbete med kemi : En kvalitativ intervjustudie om förskollärares uppfattningar och syften bakom val av material för att gynna barns utforskande i kemi

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Karlstads universitet

    Författare :Julia Skalare; Louise Zander; [2022]
    Nyckelord :Chemistry; Material; Natural science knowledge interests; preschool; The role of the preschool teacher; Förskola; Förskollärarens roll; Kemi; Material; Naturvetenskapliga kunskapsintressen;

    Sammanfattning : Using materials in preschool is nothing new, however, the preschool teachers' choice of material can result in different possibilities. The purpose of the study is to gain a deeper knowledge of preschool teachers' perceptions of using different materials in the work with chemistry in the preschool learning environment, to make visible the purposes behind the preschool teachers' choices. LÄS MER

  3. 3. Embedding food system education into Swedish public schools – teachers’ perspectives

    Master-uppsats, SLU/Dept. of People and Society

    Författare :Hanna Weiss; [2022]
    Nyckelord :Food system education; System thinking; Experienced-based learning; Swedish school curriculum; Food education; Food literacy; Pedagogical approaches with children;

    Sammanfattning : Modern, human driven food systems are putting pressure on the earth’s resources, exploiting societies and degrading land. Food security is at risk, while a progressing anthropogenic climate change will presumably reinforce these incidents. Children will be highly threatened by the consequences derived from unsustainable farming practices. LÄS MER

  4. 4. När kroppen får tala - Terapeuters kunskaper i biologisk traumabehandling

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Institutionen för psykologi

    Författare :Anna-Karin Dybeck; Annaparjata Sandström; [2014]
    Nyckelord :trauma; trauma treatment; Kolb; body therapy; the nervous system; biological trauma treatment; traumabehandling; kroppsterapi; nervsystemet; biologisk traumabehandling; Science General; Social Sciences; Medicine and Health Sciences;

    Sammanfattning : The purpose of this study is to examine the implementation of knowledge acquired by therapists after having taking part in a further education course of biological trauma treatment, which aimed at using the body as a starting point for trauma treatment. Two issues have been studied: 1)What content of knowledge and what forms of knowledge have the therapists reflected about in their practice of biological trauma treatment? 2) In what way will this knowledge be useful in their trauma treatment? The method used is semi-structured deep interviews with four participants who have taken part in this training. LÄS MER

  5. 5. Social Learning and Diversity of Practice in Community Gardens in Berlin

    Master-uppsats, Stockholm Resilience Centre

    Författare :Pim Bendt; [2010]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Genuine advancement towards sustainable development requires broad-based popular supportfor prioritising the environment in our pursuit of social and economic progress. Since citieshave become the dominant human habitat of the century, it is especially critical that urbanpopulations adopt such sentiments. LÄS MER