Sökning: "External Triggers"
Visar resultat 1 - 5 av 24 uppsatser innehållade orden External Triggers.
1. Visualisering av signaler från delay line detektor
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för elektro- och informationsteknikSammanfattning : MAX IV laboratoriet ger forskare möjlighet att analysera och studera material på atomnivå genom att använda högenergetiska ljusstrålar. Synkrotronljusanläggningen MAX IV genererar intensiva strålar av elektromagnetisk strålning, inklusive röntgenstrålning. LÄS MER
2. A critical overview of the RFQ process of a Global Company
Master-uppsats, Uppsala universitet/Industriell teknikSammanfattning : The increasing globalization has changed the dynamics of different functions within organizations. One function is procurement which has transformed from an operational to a strategic function. LÄS MER
3. Who I Am and Who You See
Master-uppsats, Konstfack/ÄdellabSammanfattning : Now and then other people’s comments and/or behaviour reminds me that I look different and that my external features are connected to something beyond my Swedish identity. My black hair, dark brown eyes and my brownish skin color talk about something else. LÄS MER
4. Potentiella triggers till hjärtinfarkt under julhelgen : en enkätstudie
Magister-uppsats, Sophiahemmet HögskolaSammanfattning : SAMMANFATTNING: Kranskärlssjukdom är en av de vanligaste orsakerna till död globalt. Kunskap idag påvisar att det finns ett antal modifierbara riskfaktorer där sjuksköterskan tillsammans med det multiprofessionella teamet har en nyckelroll i det sekundärpreventiva arbetet. LÄS MER
5. Is social media the new drug that generates impulse buying? : A quantitative study on social media´s effect on impulse buying regarding fashion products and if it differs between men and women in Sweden
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : Social media is a phenomenon that is successively developing, and the usage is rising each day, which in turn has an impact on consumer behaviour. Hence, the new attributes that social media provides, both for businesses and individuals, are affecting the way people are acting when making a purchase. LÄS MER