Sökning: "Fokusgrupper"

Visar resultat 26 - 30 av 1571 uppsatser innehållade ordet Fokusgrupper.

  1. 26. Meningsskapande och identitet genom TikTok : En kvalitativ studie om TikToks roll för unga vuxna i Stockholmsområdet

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Sociologiska institutionen

    Författare :Juliette Steno; [2023]
    Nyckelord :TikTok; sociala medier; kultursociologi; unga vuxna; identitet; meningsskapande; gemenskap;

    Sammanfattning : Denna studie har ämnat att undersöka hur unga vuxna skapar mening och identitet genom TikTok. Syftet med studien är att tillföra kunskap och fylla kunskapsluckor om TikTok användning utifrån ett sociologiskt perspektiv, specifikt genom unga vuxnas meningsskapande och identitet. LÄS MER

  2. 27. Professionens värdering av officerens yrkesutövning : En explorativ studie om vad officeren värderar vid bedömning av sin underställda officers prestation.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad

    Författare :Erik Andersson; Joakim Björk; [2023]
    Nyckelord :Militär officer; prestationsvärdering; profession; plutonchef;

    Sammanfattning : Studiens syfte är att förstå vad officeren värderar vid bedömning av sin underställda officers prestation i sin yrkesutövning.Studien är genomförd med en induktiv ansats och kvalitativ metod. LÄS MER

  3. 28. Barn som inte leker : Pedagogers uppfattningar om barn som inte leker och pedagogers arbetssätt i att hjälpa barn som inte leker

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Mittuniversitetet/Institutionen för utbildningsvetenskap

    Författare :Anna Nilsson; Clara Nilsson; [2023]
    Nyckelord :Erfarenhet; lek; leksvårigheter; lärmiljö; närvaro; pedagoger; trygghet;

    Sammanfattning : Syftet med den föreliggande studien är att bidra med kunskap om pedagogers erfarenheter och uppfattningar om barn som inte leker samt om olika syn på barns utmaningar ger olika handlingsberedskap. Studien bygger på en kvalitativ metod där tio pedagoger intervjuades i fokusgrupper på två olika förskolor. LÄS MER

  4. 29. "Dokumentation blir inte pedagogisk om inte barnen är delaktiga" : En kvalitativ studie om de yngre barnens delaktighet i den pedagogiska dokumentationen.

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälle

    Författare :Lina Fridolfsson; Elin Eliasson; [2023]
    Nyckelord :Educational documentation; participation; influence; younger children; preschool teachers; Pedagogisk dokumentation; delaktighet; inflytande; yngre barn; förskollärare;

    Sammanfattning : Tidigare forskning om pedagogisk dokumentation visar att det mest är äldre barn som är delaktiga. Däremot skulle det gynna de yngre barnen eftersom pedagogisk dokumentation kan bidra med anknytning och kan skapa en trygg relation. LÄS MER

  5. 30. Värdet av sentimentalitet: Att reda ut kopplingen mellan människa och objekt

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för data- och systemvetenskap

    Författare :Beatrice Friberg; Elsa Wahlstein; [2023]
    Nyckelord :Sentimentality; Ensoulment; Design; Engagement; Histories; Augmentation; Perceived Durability and Sustainable interaction design;

    Sammanfattning : I denna rapport kommer ämnet sentimentalitet och ensoulment att undersökas. Sentimentalitet är något väldigt personligt och svårdefinierat, och att koppla det till en designprocess är utmanande. LÄS MER