Sökning: "Fokusgrupper"

Visar resultat 31 - 35 av 1571 uppsatser innehållade ordet Fokusgrupper.

  1. 31. Din tonåring och alkoholen : en kvalitativ studie om Systembolaget och IQ:s kommunikationskampanjer

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för hälsa och välfärd

    Författare :Nelly Bårdén; Therese Johansson; [2023]
    Nyckelord :IQinitiativet; kommunikationskampanjer; igenkänning; Tonårsparlören; encoding decoding; risksamhälle; strategisk kommunikation; Systembolaget; tillgänglighet;

    Sammanfattning : Studien undersöker hur vårdnadshavare till tonåringar mellan 15-18 år ser på kampanjmaterial från IQ och Systembolaget, vidare hur detta formar konversationerna från vårdnadshavarnas perspektiv om ämnet alkohol. Studien utförs i tre intervjuer i form av fokusgrupper med vårdnadshavare till tonåringar. LÄS MER

  2. 32. Individanpassad marknadsföring och den personliga integriteten : En komparativ studie kring påverkan av individanpassad marknadsföring sett ur generation X och generation Z:s perspektiv

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhet

    Författare :Ellen Larsson; Felicia Nilsson; [2023]
    Nyckelord :Individanpassad marknadsföring; personlig integritet; generation X; generation Z; cookies; avlyssning;

    Sammanfattning : Genom dagens digitalisering har den traditionella marknadsföringen utvecklats till en mer individanpassad marknadsföring, där företag i större utsträckning riktar sig till konsumenter på individnivå. Detta för att kunna nå konsumenten på ett personligt plan och därmed skapa annonser anpassade utefter den enskilda individen. LÄS MER

  3. 33. "Makt låter så negativt, fast vi måste ju ha det" : En kvalitativ studie om hur förskollärare talar om hur den vuxnes makt verkar i leken.

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Jönköping University/Högskolan för lärande och kommunikation

    Författare :Anna Asp Asp; Cornelia Gustafsson Ahlin; [2023]
    Nyckelord :power; play; early childhood education; preschool teacher; makt; lek; förskola; förskollärare;

    Sammanfattning : Syftet med studien har varit att bidra med kunskaper kring hur förskollärare talar om den vuxnas makt i barns lek i förskolan. Studien har utgått från följande frågeställningar:  ·   Hur talar förskollärare om den vuxnes makt i leken i förskolan?   ·   Hur talar förskollärare om hur makten kan verka i leken i relation mellan vuxen och barn?   I studien har en kvalitativ ansats legat till grund där nio förskollärare uppdelat i tre fokusgrupper använts för insamlandet av empirin. LÄS MER

  4. 34. Exploring Swedish Values : A Comparative Study of Perspectives among International and Swedish Students in Sweden

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Elise Johansson; [2023]
    Nyckelord :Swedish values; nation branding; public diplomacy; soft power; intercultural communication; Swedish Institute; Svenska värderingar; nation branding; offentlig diplomati; mjuk makt; interkulturell kommunikation; Svenska institutet;

    Sammanfattning : This thesis examines Swedish values from the perspectives of international and Swedish students residing in Sweden, with the collaboration of the Swedish Institute—a public agency focused on enhancing Sweden’s global image and attractiveness to researchers, students, and talents. The research explores the field of nation branding, public diplomacy, and soft power. LÄS MER

  5. 35. Sustainability and Customer Values as Part of Strategic Marketing : A Focus Group Study Exploring What Customers Value in a Sustainable FMCG Product

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Matilda Schill; Ebba Flykt; [2023]
    Nyckelord :sustainability; FMCG products; customer values; behaviors; marketing; hållbarhet; “FMCG”-produkter; kundvärderingar; beteenden; marknadsföring;

    Sammanfattning : This is a focus group study to explore the marketing process for a start-up company about to develop and launch a sustainable razor. In this process, understanding what the customers value in a sustainable product for daily use, such as razors, and how to apply this in the marketing process is of great importance. LÄS MER