Sökning: "Gen-Z men"

Visar resultat 1 - 5 av 12 uppsatser innehållade orden Gen-Z men.

  1. 1. Organisatoriskt arbete för att attrahera och behålla Gen Z. En fallstudie på ett företag inom bank- och finansbranschen

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Josefin Mannevik; Filippa Risselborn; [2023-02-16]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Gen Z, individer som i den här studien bedöms vara 22-28 år gamla, antas vara den hittills största generationen på planeten och är i skrivande stund på god väg in i arbetslivet. Med dagens alla möjligheter som ges den nya generationen blir det allt viktigare för organisationer att sticka ut på marknaden för att attrahera och behålla medarbetare. LÄS MER

  2. 2. ATT FÖRSTÅ GEN Z ÄR ATT FÖRSTÅ FRAMTIDEN : En kvalitativ studie om hur Generation Zero ser på sitt arbetsliv och hur det kan påverka arbetsmarknaden

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Umeå universitet/Institutionen för tillämpad utbildningsvetenskap

    Författare :Jacqueline Grimm; Martina Lindgren; [2023]
    Nyckelord :Generation Zero; Studie- och yrkesvägledning; Arbetsmarknad; Självförverkligande; Yrkesidentitet; Meningsfullhet;

    Sammanfattning : Just nu sker ett generationsskifte på arbetsmarknaden där Generation Zero nu etablerar sig. Arbetstagare och arbetsgivare har svårt att nå ut till varandra, vilket resulterar i rekryteringsproblematik. Därefter har många unga börjat ifrågasätta kopplingen mellan arbete och självförverkligande. LÄS MER

  3. 3. Är “medelsvensson” den nya influencern? - En kvantitativ och jämförande studie om Gen Z-konsumenters förhållningssätt och tillit till influencer marketing och UGC, nu och i framtiden.

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Rebecka Dagberg; Ellen Johnson; Louise Hallersbo; [2023]
    Nyckelord :Influencer marketing; UGC; Gen Z; Sociala Medier; Tillit; Business and Economics;

    Sammanfattning : Titel: Är “medelsvensson” den nya influencern? - En kvantitativ och jämförande studie om Gen Z-konsumenters förhållningssätt och tillit till influencer marketing, nu och i framtiden. Seminariedatum: 2023-06-01 Ämne/kurs: FEKH29, Examensarbete i marknadsföring på kandidatnivå, 15 högskolepoäng Författare: Rebecka Dagberg, Louise Hallersbo, Ellen Johnson Handledare: Clara Gustafsson Nyckelord: Influencer marketing, UGC, Gen Z, sociala medier, tillit Syfte: Syftet med studien är att identifiera hur framtidens konsumenter i Sverige, Gen Z, förhåller sig till marknadsföringsstrategierna influencer marketing och betald UGC, idag och ett år framåt. LÄS MER

  4. 4. Gen Z & hållbar modekonsumtion online : En kvalitativ studie om Gen Z:s attityder gentemot hållbar modekonsumtion online

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Elenore Juliusson; Tarek Elias Mohsen; [2023]
    Nyckelord :Hållbarhet; planerat beteende; avsikt-beteendegap; konsumtion; generation Z; hållbart mode;

    Sammanfattning : Sammanfattning   Datum: 2023-05-30 Nivå: Kandidatuppsats i Företagsekonomi, 15 hp Institution: Akademin för Ekonomi, Samhälle och Teknik, Mälardalens Universitet Författare: Elenore Juliusson (98/07/17) Tarek Elias Mohsen   (92/09/21) Titel:   Gen Z & hållbar konsumtion online Handledare:  Sara Melén Hånell Nyckelord:  Hållbarhet, planerat beteende, avsikt-beteendegap,  konsumtion, generation Z, hållbart mode   Forskningsfråga: Hur översätts Gen Z:s attityd när det kommer till köpbeteende online     med fokus på mode och hållbarhet?  Syfte:   Studien undersöker Gen Z:s attityd till hållbar modekonsumtion och    vad som påverkar deras köpbeteende online. Metod:  Kvalitativ metod med fokusgruppsintervjuer. LÄS MER

  5. 5. Finfluencers och Gen Z : En kvalitativ studie av hur finfluencers kan påverka den digitala generationens investeringsbeslut

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Felix Lindström; Wilhelm Seilitz; [2023]
    Nyckelord :Finfluencer; konsumentbeteende; influencer marketing; eWOM; Gen Z;

    Sammanfattning : I takt med att internet växer sig större och större blir influencers en del av vardagen för många unga och de inriktar sig på många olika områden. Syftet med denna studie var att undersöka hur Gen Z upplever att deras investeringsbeslut kan bli påverkade av finansiella influencers, även kallat finfluencers. LÄS MER