Sökning: "H M reklam"

Visar resultat 11 - 15 av 16 uppsatser innehållade orden H M reklam.

  1. 11. "Skapandet av förväntningar på oss kvinnor som ingen kan leva upp till" : En receptionsanalys om hur Hennes & Mauritzs (H&M) val av kvinnliga modeller uppfattas/tolkas av män respektive kvinnor i kampanjen "Summer starts now".

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för mediestudier

    Författare :Emilia Beijer; [2016]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Syftet med denna uppsats är att genom en receptionsanalys få fram individers tolkningar och uppfattningar kring hur en reklamkampanj är utformad. I denna studie har jag undersökt med hjälp av två fokusgrupper hur en reklamkampanj upprätthåller förväntningar på samhället, hur vi ska vara och agera som individer. LÄS MER

  2. 12. Hur barn framställs i H&M-katalogerna

    Kandidat-uppsats, Sektionen för lärarutbildning (LUT)

    Författare :Carolina Magnusdotter; Hanna Lund; [2014]
    Nyckelord :Reklam; H M-kataloger; barn; genus.;

    Sammanfattning : Denna uppsats ämnar behandla hur barn i de små storlekarna mellan 62-86 framställs i Hennes & Mauritz-klädkataloger. Syftet med studien är att uppmärksamma hur normer och föreställningar om hur barn skall vara och se ut reproduceras och produceras i klädkatalogerna för att på så sätt synliggöra invanda tankemönster i vardagen. LÄS MER

  3. 13. Könsstereotyper i reklam, Gender stereotypes in commercials : En analys av genus i ICAs och H&Ms reklam, gender analysis of the commercials from ICA and H&M

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Avdelningen för Kultur, samhälle, mediegestaltning – KSM; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Anna Ek; Susanna Gros; [2013]
    Nyckelord :Genus; reklam; könsstereotyp; mediegestaltning;

    Sammanfattning : We are constantly being fed information. Everything and everyone we come into contact with may somehow make a new impression on us, whether we are aware of it or not. One of the ways that people in today’s society in Sweden are being given information is via different types of media, for example through commercials. LÄS MER

  4. 14. Den"nye" mannen- når klädkedjor som H&M en potentiell storkund som den ”nye” mannen genom sin marknadskommunikation?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Anna Carolina Viklund; Johanna Jönsson; Andreas Gunnarsson; [2007]
    Nyckelord :Marknadskommunikation; Manlighet; Klädbranschen; H M; Reklamutformning; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syfte Syftet med denna uppsat's är att analysera H&M: 's reklam samt undersöka hur en effektiv marknadskommunikation inom klädbranschen kan utforma's gentemot den ”nye” mannen, 16-35 år. Metod Genom att utgå från en abduktiv forskningsansat's har en kvalitativ undersökning genomfört's. LÄS MER

  5. 15. Det upplevda varumärket : En fallstudie av H&M och Zara

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Sara Ganrot; Katarina Edgren; [2005]
    Nyckelord :Business studies; Företagsekonomi;

    Sammanfattning : I dagens konsumtionssamhälle blir det allt viktigare att positionera sig rätt i kundens medvetande för att uppnå den önskade imagen. Nuförtiden räcker det inte längre att erbjuda funktionella värden utan även de emotionella har fått en betydande roll för kundens uppfattning av företaget. LÄS MER