Sökning: "H M reklam"
Visar resultat 11 - 15 av 16 uppsatser innehållade orden H M reklam.
11. "Skapandet av förväntningar på oss kvinnor som ingen kan leva upp till" : En receptionsanalys om hur Hennes & Mauritzs (H&M) val av kvinnliga modeller uppfattas/tolkas av män respektive kvinnor i kampanjen "Summer starts now".
Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för mediestudierSammanfattning : Syftet med denna uppsats är att genom en receptionsanalys få fram individers tolkningar och uppfattningar kring hur en reklamkampanj är utformad. I denna studie har jag undersökt med hjälp av två fokusgrupper hur en reklamkampanj upprätthåller förväntningar på samhället, hur vi ska vara och agera som individer. LÄS MER
12. Hur barn framställs i H&M-katalogerna
Kandidat-uppsats, Sektionen för lärarutbildning (LUT)Sammanfattning : Denna uppsats ämnar behandla hur barn i de små storlekarna mellan 62-86 framställs i Hennes & Mauritz-klädkataloger. Syftet med studien är att uppmärksamma hur normer och föreställningar om hur barn skall vara och se ut reproduceras och produceras i klädkatalogerna för att på så sätt synliggöra invanda tankemönster i vardagen. LÄS MER
13. Könsstereotyper i reklam, Gender stereotypes in commercials : En analys av genus i ICAs och H&Ms reklam, gender analysis of the commercials from ICA and H&M
Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Avdelningen för Kultur, samhälle, mediegestaltning – KSM; Linköpings universitet/Filosofiska fakultetenSammanfattning : We are constantly being fed information. Everything and everyone we come into contact with may somehow make a new impression on us, whether we are aware of it or not. One of the ways that people in today’s society in Sweden are being given information is via different types of media, for example through commercials. LÄS MER
14. Den"nye" mannen- når klädkedjor som H&M en potentiell storkund som den ”nye” mannen genom sin marknadskommunikation?
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Syfte Syftet med denna uppsat's är att analysera H&M: 's reklam samt undersöka hur en effektiv marknadskommunikation inom klädbranschen kan utforma's gentemot den ”nye” mannen, 16-35 år. Metod Genom att utgå från en abduktiv forskningsansat's har en kvalitativ undersökning genomfört's. LÄS MER
15. Det upplevda varumärket : En fallstudie av H&M och Zara
Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagandeSammanfattning : I dagens konsumtionssamhälle blir det allt viktigare att positionera sig rätt i kundens medvetande för att uppnå den önskade imagen. Nuförtiden räcker det inte längre att erbjuda funktionella värden utan även de emotionella har fått en betydande roll för kundens uppfattning av företaget. LÄS MER