Sökning: "Andreas Gunnarsson"

Visar resultat 1 - 5 av 14 uppsatser innehållade orden Andreas Gunnarsson.

  1. 1. INFORMATIONSSÄKERHET I SVENSKA KOMMUNER Utmaningar, brister och faktorer för ett framgångsrikt informationssäkerhetsarbete

    Kandidat-uppsats, Institutionen för tillämpad informationsteknologi

    Författare :Alexander Martinsson; Andreas Fredrikson; Josef Gunnarsson; [2023-11-16]
    Nyckelord :Informationssäkerhet; Cybersäkerhet; Systematiskt informationssäkerhetsarbete; Ledningssystem för informationssäkerhet; Metodstöd; ISO 27000; MSB;

    Sammanfattning : Sverige är en av de ledande nationerna i EU när det kommer till digitalisering, men utvecklingen av cybersäkerhet har inte följt med i samma takt som den digitala utvecklingen och det finns allvarliga brister i informations- och cybersäkerheten inom offentlig sektor i Sverige. Denna studie syftar till att identifiera eventuella brister, utmaningar eller faktorer som leder till ett framgångsrikt informationssäkerhetsarbete i svenska kommuner. LÄS MER

  2. 2. Artificial intelligence as a decision support system in property development and facility management

    M1-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Andreas Berggren; Martin Gunnarsson; Johannes Wallin; [2021]
    Nyckelord :artificial intelligence; property development; facility management; decision support system; machine learning; risk analysis; market analysis; risk matrices; AI health care planning; process mapping; artificiell intelligens; fastighetsutveckling; fastighetsförvaltning; riskanalys; marknadsanalys; beslutsstödssystem; maskininlärning; riskmatris; AI-vårdplanering; processkartläggning;

    Sammanfattning : The construction industry has been hesitant for a long time to apply new technologies. In property development, the industry relies heavily on employees bringing experience from one project to another. These employees learn to manage risks in connection with the acquisition of land, but when these people retire, the knowledge disappears. LÄS MER

  3. 3. Effects of Videos on EFL/ESL Learners' Writing Proficiency and Vocabulary Acquisition: A Literature Review

    Kandidat-uppsats,

    Författare :Freya Gunnarsson; Andreas Helsing; [2021]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : This literature review presents and discusses the effects of videos on vocabulary acquisition and writing skills in the EFL/ESL classroom, as shown in research published in the last decade. Due to the growing interest in using videos in the EFL/ESL classroom, we find it important to examine how it affects the students’ language acquisition and how the students perceive videos for learning purposes. LÄS MER

  4. 4. Handskrift i jämförelse med digital skrift : En undersökning om handskrift och digital skrifts påverkan på elevers skrivinlärning i grundskolan

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälle

    Författare :Andreas Gunnarsson; Erik Åhman; [2021]
    Nyckelord :digitala verktyg; grundskolan; handskrift; skrivinlärning;

    Sammanfattning : Denna kunskapsöversikt är skapad för att belysa om syftet som är att jämföra skrivandet pådigitala verktyg och att skriva för hand. Vad finns det för positiva samt negativa effekter när man väljer att implementera dessa resurser i klassrumsundervisningen? Forskningsöversikten grundar sig i 13 artiklar som hittats med hjälp av söksträngar från databaserna ERIC och SwePub samt genom manuella sökningar. LÄS MER

  5. 5. Hur lärares didaktiska val påverkar eleversmotivation och skrivutveckling

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälle

    Författare :Andreas Gunnarsson; Erik Åhman; [2021]
    Nyckelord :didaktiska val; digital skrift; handskrift; motivation; skrivutveckling;

    Sammanfattning : Denna kvalitativa studie syftar till att undersöka hur och på vilka sätt elevers motivation påverkas beroende på vilken metod för skrivande som lärare väljer. Studien undersöker även vilka didaktiska val lärare gör för att främja elevernas skrivutveckling i svenska. LÄS MER