Sökning: "Hans Anders"
Visar resultat 41 - 45 av 49 uppsatser innehållade orden Hans Anders.
41. Arbetsmarknadssituationen för somalier i Östergötland : En jämförande analys med framgångsexemplet Minnesota
Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomisk och industriell utvecklingSammanfattning : Med anledning av intensifieringen av de stridigheter som uppstod i Somalia i början av 1990-talet flydde närmare en miljon människor landet och undan krisen. Både i den amerikanska delstaten Minnesota och i Östergötlands län i Sverige har antalet somalier sammantaget ökat. LÄS MER
42. Jag önskar det fanns nåt att säga : En studie av sångtexternas förhållningssätt till jaget, samtiden och de amerikanska originalen i artisten Alf Robertsons skivutgivning 1968–2009
Magister-uppsats, Institutionen för kultur- och medievetenskaperSammanfattning : Sångtexter motsvarande 352 skivspår insjungna av den svenske sångaren och låtskrivaren Alf Robertson studeras med tonvikt på de 72 egna originaltexterna och 152 egna översättningarna av som regel amerikanska originaltexter. Robertson kännetecknas som en sångare vars repertoar domineras av översatta texter framförda av honom själv som om det var hans egna. LÄS MER
43. Att byta företagskultur - En studie om nyanställda chefer
Kandidat-uppsats, Sektionen för ekonomi och teknik (SET)Sammanfattning : Sammanfattning Uppsatsens titel: Att byta företagskultur – En studie av nyanställda chefer Uppsatsnivå:Kandidatuppsats - Ledarskap Författare: Henrik Preifors och Christoffer Stigson Handledare:Anders Billström Nyckelord:Företagskultur, kulturbyte, chef, kulturpåverkan, kulturtyp Problemformulering:Hur anser en nyanställd chef att han/hon påverkats vid byte av företag, avseende företagskulturen? Syfte:Att undersöka hur en nyanställd chef påverkas av kulturen i en ny organisation, samt att undersöka eventuella komplikationer som kan uppstå vid övergången från en tidigare företagskultur. Teoretisk referensram: Vi har utgått från Harrisons (1972) definitioner av olika typer av företagskultur. LÄS MER
44. Organisationsaspekter på Hans Persson Bil
Magister-uppsats, Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Vår hypotes är det finns ett särskilt sätt att arbeta på eller att det finns en anda inom koncernen och bland medarbetare. När nu ett utomstående företag som dessutom varit bitter konkurrent under många år tar över syret tror vi det finns en risk att en sådan anda kan kvävas eller att sättet att arbeta förändras. LÄS MER
45. Vasaloppets varumärkesuppbyggnad : En fallstudie av hur de tillsammans med sina sponsorer bygger starka varumärken
Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för ekonomi, statistik och informatikSammanfattning : Varumärkets betydelse blir allt mer viktig för att företag ska nå framgång. Detta på grund av att bland annat produktskillnaderna på marknaden minskat samt att mediekostnaderna ökat. En konsekvens av detta är att företagen måste differentiera sina varumärken och tydliggöra dess märkesidentitet. LÄS MER