Sökning: "Henrik Knutsson"
Visar resultat 6 - 9 av 9 uppsatser innehållade orden Henrik Knutsson.
6. Utveckling av rollator : Examensarbete i integrerad produktutveckling
M1-uppsats, Institutionen för teknik och samhälleSammanfattning : Examensarbetet "Utveckling av rollator" har utförts på institutionen för teknik och samhälle vid Högskolan i Skövde på uppdrag av Ahlberg Leber AB i ämnet integrerad produktutveckling. Uppdraget började med en grundlig förstudie av rollatormarknaden och till viss del även närliggande marknader. LÄS MER
7. Skolans Fostrande Roll En studie kring arbetsmetoden "Bra Val"
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Lärarutbildningen (LUT)Sammanfattning : AbstractKnutsson, Henrik (2008). Skolans Fostrande Roll, En studie kring arbetsmetoden ”Bra Val”School´s Educating Role A survey about the method Making Good Choice Examensarbete 15 högskolepoäng, SÄL 3:2, Lärarutbildningen, Malmö högskolaI min undersökning har jag försökt ta reda på hur eleverna på ett individuellt utformat program i Malmö, uppfattar arbetet med den individuella bedömningen av genomförandet av lektioner som vi kallar Bra Val. LÄS MER
8. Självscanning i dagligvaruhandeln
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Sammanfattning Uppsatsens titel: Självscanning i dagligvaruhandeln -en konkurrensfördel eller inte? Seminariedatum: 2007-01-17 Ämne/Kurs: Magisteruppsats, FEK 591. Strategic Management, 10p. LÄS MER
9. Kreativ kommunikationsstrategi riktad till ungdomar - En jämförande fallstudie av golf och innebandy
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Uppsatsens titel: Kreativ kommunikationsstrategi riktad till ungdomar - En jämförande fallstudie av golf och innebandy Seminariedatum: 2007-06-07 Ämne/kurs: FEK 582, C-nivå 10 poäng Författare: Henrik Gunnarsson, Claes Thenfors, Kristian Pennerman Handledare: Björn Carlsson, Roland Knutsson Fem nyckelord: Golf, innebandy, ungdomar, kreativ kommunikationsstrategi, varumärkesimage Syfte: Syftet är att ställa individuella idrotters förbund och föreningar mot lagidrotters förbund och föreningar för att se huruvida deras kreativa kommunikationsstrategi riktad mot ungdomar skiljer sig åt. Metod: Jämförande fallstudie av golf och innebandy. LÄS MER