Sökning: "Ikea vision"

Visar resultat 11 - 15 av 24 uppsatser innehållade orden Ikea vision.

  1. 11. Vad kan vi egentligen veta? : En analys av fem läroböckers framställning av new age

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för kulturvetenskaper (KV)

    Författare :Maja Rothén; [2017]
    Nyckelord :New age; nyandlighet; esoterism; läroböcker; livsåskådning; läroboksanalys;

    Sammanfattning : In this essay I have chosen to study the definition of new age in five different textbooks from the curriculum that was published in 2011. The textbooks that I have chosen for the analysis was Religion och sånt (2013), Religion och sammanhang (2013), Under samma himmel (2013), En människa, tusen världar (2015) and Söka svar (2013). LÄS MER

  2. 12. Att konceptualisera ett koncept : Effektivisering av finplanering i BoKlok-projekt

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Uppsala universitet/Industriell teknik

    Författare :Tobias Lindgren; Karolina Ringholt; [2016]
    Nyckelord :Effektivisering; erfarenhetsåterföring;

    Sammanfattning : This study has been made in associate with Skanska district middle Sweden, Uppsala and their sector BoKlok. BoKlok is a housing concept, developed by Skanska and IKEA. The purpose of the concept is building affordable homes for ordinary people. LÄS MER

  3. 13. A Strategic Framework for Improving Inventory Management Decisions at IKEA

    M1-uppsats, Lunds universitet/Produktionsekonomi

    Författare :Ida Ellesson; Viktor Hultin; [2016]
    Nyckelord :inventory management; inventory planning; supply chain management; organization; inventory strategy; consumer goods; seasonal demand; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : Background IKEA has realized the potential benefits of improving inventory management on a strategic level. For IKEA as a market leader in the home furnishing business, an efficient supply chain and proper management of inventory is of crucial importance in order to support their business idea of offering lowpriced products to the many people. LÄS MER

  4. 14. Det handlar om människorna!

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Erik Värendh Månsson; [2014]
    Nyckelord :Arbetsgivarvarumärke; organisationsidentitet; employer value proposition; Social Sciences;

    Sammanfattning : Arbetsgivarvarumärket (eng: employer branding) har de senaste åren kommit att bli en viktig strategisk företagsledningsfråga för många organisationer och jag har därför valt att fördjupa mig inom detta område. Definitionen för arbetsgivarvarumärket enligt Backhaus och Tikoo (2004) är ”A targeted, long-term strategy to manage the awareness and perception of employees, potential employees, and related stakeholders with regards to a particular firm”. LÄS MER

  5. 15. Varför används inte friskvårdsförmåner? : En intervjustudie genomförd på IKEA Industry Älmhult AB med fokus på anställdas användande av friskvårdsförmåner utifrån lärande och hälsolitteracitet

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Sektionen för hälsa och samhälle (HOS)

    Författare :Sanna Axelsson; Lisa Karlsson; [2014]
    Nyckelord :sociocultural perspective; health literacy; health privileges; company; health; sociokulturellt perspektiv; hälsolitteracitet; friskvårdsförmåner; företag; hälsa;

    Sammanfattning : IKEA Industry Älmhult AB erbjuder en rad förmåner. De arbetar med olika former av friskvård, dels företagshälsovård och arbetsmiljö men även friskvårdsbidrag, massage och olika hälsoundersökningar samt tester. LÄS MER