Sökning: "Ikea vision"

Visar resultat 21 - 24 av 24 uppsatser innehållade orden Ikea vision.

  1. 21. Varumärket Sverige : En medveten variabel i företagets varumärkesstrategi? En jämförande studie av två svenska företag.

    Kandidat-uppsats, Sektionen för ekonomi och teknik (SET)

    Författare :Daniel Wilhelmsson; [2009]
    Nyckelord :Varumärke; Nation branding; Nationer som varumärken; Varumärkesstrategi;

    Sammanfattning : In these days of globalization, with a higher level of openness and interaction over geographical, cultural and economical borders, the importance of the company’s intangible asset, its brand, is gaining importance as a differentiating factor. Building a strong brand and the emphasis on strategic brand management is something that before was given less attention in firms but today we can see a general increase in awareness and relative emphasis in the strategic work of companies. LÄS MER

  2. 22. Gummistövlar hos IKEA och skolkritor hos Biltema - En kvalitativ studie av detaljhandelns utvidgning av produktutbud och dess band till varumärket

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Anna Johnsson; Desirée Bergman; [2007]
    Nyckelord :varumärke; varumärkesutvidgning; produktutbud; varumärkesurvattning; produktkategori; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Denna studie fokuserar på att se till hur företagen resonerar i samband med val av produkter och brand extensions specifikt och hur konsumenterna ser på företagets agerande i det här sammanhanget, med avseende på produkterna. Vi utgår här ifrån problemformuleringen; hur väl överensstämmer företagets avsikt med en brand extension med kundernas syn på denna? Studien bygger på insamling av kvalitativa data genom intervjuer med företags beslutsfattare samt med fokusgrupper av konsumenter. LÄS MER

  3. 23. En bättre vardag för de många människora : - en användbarhetsstudie av www.ikea.se

    Kandidat-uppsats, Fakulteten för ekonomi, kommunikation och IT

    Författare :Anna Stålhammar; Jenny Näsfeldt; [2007]
    Nyckelord :Ikea; användbarhetsstudie; Internet; webbplats; hemsida;

    Sammanfattning : During the autumn of 2006, IKEA completed a study of their website, www.ikea.se. One of the purposes of this study is to complement the study done by IKEA. LÄS MER

  4. 24. Co-operation between different units to make the purchasing process of indirect material more effective

    Kandidat-uppsats, Matematiska och systemtekniska institutionen

    Författare :Anna Eriksson; Marcus Nilsson; [2006]
    Nyckelord :Purchase; Communication; Cooperation; Indirect material; Inköp; Kommunikation; Samverkan; Indirekt material;

    Sammanfattning : Organisations must change in order to be able to follow the expansion in the world and be competitive along with other organisations at the global market. To successfully efficient the organisations reduce their purchasing costs for material and products. One way to reduce the purchasing costs is to centralise all purchases in an organisation. LÄS MER