Sökning: "Ikea vision"
Visar resultat 21 - 24 av 24 uppsatser innehållade orden Ikea vision.
21. Varumärket Sverige : En medveten variabel i företagets varumärkesstrategi? En jämförande studie av två svenska företag.
Kandidat-uppsats, Sektionen för ekonomi och teknik (SET)Sammanfattning : In these days of globalization, with a higher level of openness and interaction over geographical, cultural and economical borders, the importance of the company’s intangible asset, its brand, is gaining importance as a differentiating factor. Building a strong brand and the emphasis on strategic brand management is something that before was given less attention in firms but today we can see a general increase in awareness and relative emphasis in the strategic work of companies. LÄS MER
22. Gummistövlar hos IKEA och skolkritor hos Biltema - En kvalitativ studie av detaljhandelns utvidgning av produktutbud och dess band till varumärket
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Denna studie fokuserar på att se till hur företagen resonerar i samband med val av produkter och brand extensions specifikt och hur konsumenterna ser på företagets agerande i det här sammanhanget, med avseende på produkterna. Vi utgår här ifrån problemformuleringen; hur väl överensstämmer företagets avsikt med en brand extension med kundernas syn på denna? Studien bygger på insamling av kvalitativa data genom intervjuer med företags beslutsfattare samt med fokusgrupper av konsumenter. LÄS MER
23. En bättre vardag för de många människora : - en användbarhetsstudie av www.ikea.se
Kandidat-uppsats, Fakulteten för ekonomi, kommunikation och ITSammanfattning : During the autumn of 2006, IKEA completed a study of their website, www.ikea.se. One of the purposes of this study is to complement the study done by IKEA. LÄS MER
24. Co-operation between different units to make the purchasing process of indirect material more effective
Kandidat-uppsats, Matematiska och systemtekniska institutionenSammanfattning : Organisations must change in order to be able to follow the expansion in the world and be competitive along with other organisations at the global market. To successfully efficient the organisations reduce their purchasing costs for material and products. One way to reduce the purchasing costs is to centralise all purchases in an organisation. LÄS MER