Sökning: "Imaginära organisationer"
Hittade 5 uppsatser innehållade orden Imaginära organisationer.
1. Med handen på hjärtat och kniven mot strupen : En kvalitativ undersökning av de svenska bokningsbolagens verklighet
Kandidat-uppsats, Handelshögskolan BBSSammanfattning : This study focuses on the booking agencies in Sweden and their point of view on the reality with a focal point from the mass media perspective, which says that they have become rather wealthy because of the changes within the music business. The mass media describes the booking agencies situation as golden because of the economical and technological changes that more or less have paralysed the record industry. LÄS MER
2. Värdeskapande konstellationer i kreativa näringar : En studie av två samarbetsinitiativ i Glasriket
Kandidat-uppsats, Handelshögskolan BBSSammanfattning : Det blir alltmer viktigt för företag att arbeta tillsammans. Genom att samarbeta blir verksamheterna mer flexibla. Verksamheter behöver utnyttja sina resurser mer effektivt för att kunna generera värde för de företag som samarbetar. Mer innovativa idéer behövs i dagens recession. LÄS MER
3. Mäklarhuset - En nätverksorganisation och dess utveckling
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Syfte: Syftet med denna uppsats är att undersöka nätverksorganisationens betydelse för företagande i en föränderlig omgivning och på så sätt utöka kunskapen om och intresset för arbete och utveckling i nätverksföretag. Metod: Denna uppsats har en kvalitativ ansats med fokus på intervjuer i form av en fallstudie. LÄS MER
4. The One to One Master Thesis : Implementeringsprocessen av one to one marketing ur ett sällanköpsperspektiv
Magister-uppsats, Ekonomihögskolan, EHVSammanfattning : Sammanfattning Titel: The one to one master thesis – Implementeringsprocessen av one to one marketing ur ett sällanköpsperspektiv Kurs: FED 321, Marknadsföring i imaginära organisationer, Vt 2006 Författare: Karolina Arestad, Christopher Horn, Christoffer Ramstadius Handledare: Stig G Johansson Examinator: Stig G Johansson Nyckelord: One-to-one marketing, anpassning, lärande relation, värde, sällanköpsvaror Bakgrund: Nytt fokus på kunden innebär att företag mer på en individuell nivå ska förstå kunden och dennes kräsenhet för att villkor och behov lättare ska kunna tillgodoses. Innebörden av detta leder till ett arbetssätt för marknadsföring som har blivit ett alltmer vanligt begrepp, nämligen one-to-one marketing, och som är myntat av Peppers och Rogers. LÄS MER
5. Ideons nätverk - från kunskap till färdigt företag
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Bakgrund: Det finns olika konstellationer av samarbete kring specifika uppgifter för att uppnå någon form av definierat mål. I imaginära samarbeten skiljer sig samarbetsprocesserna från mer formaliserade samarbetsformer. LÄS MER