Avancerad sökning

Visar resultat 1 - 5 av 41 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Deep Reinforcement Learning on Social Environment Aware Navigation based on Maps

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Victor Sanchez; [2023]
    Nyckelord :Deep Reinforcement Learning; Environment-aware navigation; Robotics; Artificial Intelligence; Apprentissage par renforcement profond; Navigation consciente de l’humain; Intelligence Artificielle; Robotique; Djup Förstärkande Inlärning; Människomedveten navigering; Robotik; Artificiell Intelligens;

    Sammanfattning : Reinforcement learning (RL) has seen a fast expansion in recent years of its successful application to a range of decision-making and complex control tasks. Moreover, deep learning offers RL the opportunity to enlarge its spectrum of complex fields. LÄS MER

  2. 2. Inkluderande språkundervisning : Lärares praktiker och utmaningar i undervisningen av andraspråkselever

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälle

    Författare :Lisa Galo; Jennie Papantoni; Malin Hansen; [2023]
    Nyckelord :Andraspråkselever; inlärningssätt; visuella hjälpmedel; differentierad undervisning;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  3. 3. Motivation, attityder och inlärningssätt inom svenska som andraspråk

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för svenska och flerspråkighet

    Författare :Alexandra von- Ekensteen; Fidilia Pithyou; [2022]
    Nyckelord :Motivation och attityder inom andraspråksinlärning;

    Sammanfattning : I denna studie undersöks vilka motivationstyper som är representerade inom andraspråksinlärning bland gymnasieelever, vilka attityder som gymnasieelever har gentemot L2-inlärning (svenska), svenska samhället och kulturen och på vilket sätt eleverna lär sigsvenska utanför- och innanför skolan samt hur SVA-läraren motiverar eleverna att lära sig svenska i skolan. Studien är kvalitativ och kvantitativ. LÄS MER

  4. 4. Metoder för att anpassa undervisningen i modernaspråk för särskilt begåvade elever genomdifferentiering, berikning och/eller acceleration : En systematisk litteraturstudie

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan Dalarna/Institutionen för lärarutbildning

    Författare :Anna Belin; [2022]
    Nyckelord :särskilt begåvade elever; moderna språk; gifted; gifted students; acceleration; enrichment; differentiation; modern languages;

    Sammanfattning : Syftet med den här studien är att fördjupa kunskapen om särskilt begåvade elevers behov avanpassningar, och att, genom att läsa tidigare forskning, hitta metoder och strategier för attanpassa undervisningen för särskilt begåvade elever i högstadiet, genom användning avexempelvis differentiering, berikning och/eller acceleration, främst i ämnet moderna språk.Resultatet av mina sökningar visar att det finns många beprövade sätt att differentieraundervisning på som gynnar särskilt begåvade elevers inlärningssätt, bland annat genomindividuella instruktioner, nivågrupperingar av olika slag samt anpassad- och/ellerkomprimerad/utökad läroplan. LÄS MER

  5. 5. Effekter av plankning : Utvecklande av solospel på piano

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Kungl. Musikhögskolan/Institutionen för musik, pedagogik och samhälle

    Författare :Olle Broström; [2021]
    Nyckelord :Plankning; improvisation; improvisationsmetodik; jazz; återskapande; gehör; transkribering; Bill Evans; Keith Jarrett; Wynton Kelly;

    Sammanfattning : Improvisation är konsten att komponera, uttala, arrangera eller framställa någonting ej förberett. Hur gör man då för att lära sig musikalisk improvisation? Vanligen sker detta med hjälp av en musikteoretisk ingång. Detta arbete syftar därför till att ta reda på vad ett inlärningssätt på en gehörsbaserad grund kan ha för effekter. LÄS MER