Sökning: "Innovation in different cultures"

Visar resultat 6 - 10 av 26 uppsatser innehållade orden Innovation in different cultures.

  1. 6. A comparative study on Innovation management processes in the context of developing and developed countries

    Magister-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Nishat Jahan Islam; Mohammad Shafiul Basar; [2022]
    Nyckelord :Innovation management; Innovation management in developing and developed countries; Innovation in different cultures; Manage innovation; SPOTS model.;

    Sammanfattning : Aim: Innovation gets to be the pivotal factor for surviving and sustaining a business in the long term. The scenario of innovation management could be performed in a very particular way among developed, developing, and under-developed countries. LÄS MER

  2. 7. How do non-native entrepreneurs enact leadership in (food) startups founded in Sweden?

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Jeffrey Melroy Morman; Maguy Vivi Leyzers Vis; [2021]
    Nyckelord :Leadership; Entrepreneurship; International entrepreneurs in Sweden; Startups; Cultural behaviors; Lewis Model; GLOBE of Leadership; Business and Economics;

    Sammanfattning : The world is becoming more globalized and people from various countries are starting their businesses abroad. Therefore, it is necessary to analyze cultural behaviors, norms, and values for foreigners to adapt to different cultures. LÄS MER

  3. 8. DESIGN THINKING AND SUSTAINABLE INNOVATION: A CASE STUDY ON THE HUSKY SLEDGING BUSINESS DURING THE COVID-19 PANDEMIC

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Industriell teknik

    Författare :Cristina Demuro; [2021]
    Nyckelord :sustainable innovation; design thinking; husky sledging business;

    Sammanfattning : Mushers, sledges, and husky teams run through Lapland for approximately 5000 years already to move goods, travel, and even military purposes. Nowadays, the mushing tradition has entered the local culture and evolved into a professional vocation for numerous entrepreneurs. LÄS MER

  4. 9. Data-driven Management Framework using National and Corporate Culture Analytics to foster Innovation Ambidexterity : A case study on a world leading telecom company

    Master-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för industriell ekonomi

    Författare :Chiara Isola; Divya Peddireddy; [2021]
    Nyckelord :Ambidexterity; Exploration; Exploitation; Innovation; National culture; Corporate culture; Telecommunication Sector; Human Capital; Data-driven Management; Business Strategy; Machine Learning;

    Sammanfattning : Background: In a highly competitive world, leaders of firms highly dependent on innovation, such astelecom companies, must acquire data-driven managerial skills to systematically analyze datasets from multiple points of view to aid decision-making in the new context of Industry 4.0. LÄS MER

  5. 10. Företagskultur – en viktig faktor för att bedriva miljöinnovation? : En studie om sambandet mellan företagskultur och miljöinnovation inom den svenska tillverkningsbranschen och tjänstesektorn

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för ekonomistyrning och logistik (ELO)

    Författare :Lovisa Neuman; [2020]
    Nyckelord :Environmental innovation; innovation; corporate culture; manufacturing industry; service sector; Miljöinnovation; innovation; företagskultur; tillverkningsbranschen; tjänstesektorn;

    Sammanfattning : De miljörelaterade utmaningarna som världen står inför medför en ökad press på företag från intressenter att bedriva sin verksamhet på ett sätt som inte skadar miljön utan berikar den. En förutsättning för att kunna möta miljöutmaningarna anses vara att företag i högre utsträckning bedriver innovation där hänsyn tas till dessa miljörelaterade problem, så kallade miljöinnovationer. LÄS MER