Avancerad sökning

Visar resultat 1 - 5 av 26 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Interkulturell kommunikation inom produktutveckling : En studie om hur kulturella skillnader i kommunikation påverkar produktutvecklingsprocessen i ett multinationellt teknikföretag

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Felicia Karlsson; Emilia Wickléus; [2023]
    Nyckelord :Intercultural; Communication; Culture; Product Development; Interkulturell; Kommunikation; Kultur; Produktutveckling;

    Sammanfattning : Interkulturell kommunikation är kommunikationen som sker mellan människor med olika kulturell bakgrund. Begreppet kultur kan betyda olika saker, detta arbete syftar på nationell kultur. Kulturella skillnader kan leda till brister i kommunikation och missförstånd kan uppstå. LÄS MER

  2. 2. Global Village : Ett utvecklingsarbete av konceptet Global Village utifrån co-creation perspektiv

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för innovation, design och teknik

    Författare :Rani Saad Algam Al-othmani; Sahar Mahawli; [2023]
    Nyckelord :Global Village; co-creation space; open innovation; networking; value creation; Global Village; Co-creation space; öppen innovation; nätverkande; värdeskapande;

    Sammanfattning : Oita University in Japan has created a meeting space called the Global Village that was inspired by Marshall McLuhan's (1962) theory that globalization contributes to an increased community between people from different parts of the world. It was created to increase interaction among students on campus and is intended for both international and local students. LÄS MER

  3. 3. The Power of a Sports Consumer’s Perception of Sponsoring Brands : A Study of Sports Fans’ Behavior Towards Sponsorships

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhet

    Författare :Cecilia Hansson; Hilda Jonasson; [2022]
    Nyckelord :Sponsorship; sports; consumer behavior; perception; market segmentation; brand equity; Sponsring; sport; konsumentbeteende; uppfattning; marknadssegmentering; brand equity;

    Sammanfattning : Den internationella marknaden inom sport har de senaste åren vuxit kraftigt. Det har bidragit till att supportrar finns i olika delar av världen med en personlig bakgrund som skiljer sig från person till person, vilket påverkar deras uppfattning. LÄS MER

  4. 4. A Bite of Odd : Innovation for exchange cultural values of Chinese offal

    Master-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för design (DE)

    Författare :Yuchen Ruan; [2022]
    Nyckelord :Cultural values; offal; food; Cultural stereotype; Cross-cultural communication; Awareness; Event and experience design;

    Sammanfattning : Cultures are constantly interacting in the globalized world, and concerns of misunderstanding and prejudice against different cultural values have surfaced. People's perceptions of food are influenced by their cultural values. Offal is undoubtedly controversial in different cultures, they are viewed with distrust, disgust, or enjoyment. LÄS MER

  5. 5. Integrating Cultural Elements Into a Home : How to make product development adaptable

    Master-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för design (DE)

    Författare :Amanda Lenko; [2022]
    Nyckelord :Cultural Values; Product Development Adaptability; Customisation; Globalisation;

    Sammanfattning : This thesis report has been written for the Innovation in Business, Engineering, and Design master’s program (specialization in design) at Linnaeus University in Växjö, Sweden, in collaboration with IKEA, a furniture company in Älmhult, Sweden.  This report is about finding form for customization to contribute to adapting cultures into product development. LÄS MER