Sökning: "Institutionen för ekonomi och företagande; Södertörns högskola"

Visar resultat 21 - 25 av 50 uppsatser innehållade orden Institutionen för ekonomi och företagande; Södertörns högskola.

  1. 21. Lyxvarumärkens överlevnad vid lågkonjunktur : Hur resonerar svenska lyxföretag, och vilka strategier är lämpliga att använda sig av?

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Nicole Edlund; Heidi Möller; [2009]
    Nyckelord :service management; luxury brands; involvement theory; crm; branding; face value; premium; recession; luxury; lyx; lågkonjunktur; exklusiv; utbyte; utveckling; face value; trovärdighet; höginvolvering; varumärke; premium; kundvärde; crm; relationsmarknadsföring; service;

    Sammanfattning :   The luxury market has steadily grown from the industrial revolution and onwards. Changes in society, trends and the increased living standards has enabled more people to consume luxury goods. The world is going through a major economic crisis at the moment. LÄS MER

  2. 22. CRM i ett konkurrensutsatt monopol : En jämförande studie om arbetet med kundrelationer och kundlojalitet i spelbranschen

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Zoran Stjepanovic; Thomas Gustafsson; [2009]
    Nyckelord :CRM; customer relations; Betsson; Svenska Spel; Unibet; customer loyalty; customer relationship marketing; monopoly; CRM; kundrelationer; Betsson; Svenska spel; Unibet; kundlojalitet; relationsmarknadsföring; customer relationship marketing; monopol;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  3. 23. Integrerad Kommunikation för att stärka ett Nation Brand

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Emilie Schelin; Therese Lindgren; [2009]
    Nyckelord :Nation Brand; integrerad kommunikation; IMC;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  4. 24. Faktorer som påverkar löneskillnad : En studie om samband mellan löneskillnader och kön

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Mariam Farah; Derya Nourmohammadi; [2009]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Syftet med denna undersökning är att se om lönen skiljer sig åt mellan män och kvinnor och om denna eventuella löneskillnad skulle kunna bero på skillnader i olika personliga egenskaper. Vi har valt att titta på variablerna utbildning, ålder, anställningstid, befattning och institution. LÄS MER

  5. 25. Utdelningar och utdelningspolicy i Sverige : En undersökning om utdelningar och utdelningspolicy bland de Svenska börsbolagen

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Stefan Mihailovic; [2009]
    Nyckelord :utdelning; utdelningspolicy;

    Sammanfattning : .... LÄS MER