Sökning: "Intention to Invest"
Visar resultat 6 - 10 av 49 uppsatser innehållade orden Intention to Invest.
6. Barriärer för hållbara investeringar
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Examensarbetets titel: Barriärer för hållbara investeringar Seminariedatum: 2021-06-02 Kurs: FEKH29, Examensarbete i marknadsföring på kandidatnivå, 15 högskolepoäng Författare: Julia Benke, Filippa Kjellberg, Ida Svensson Handledare: Peter Svensson Nyckelord: Barriärer, Gap, Hållbarhet, Intention, Attityd, Beteende Forskningsfråga: Vilka barriärer försvårar hållbara investeringar? Syfte: Studien syftar till att bidra med ny kunskap som ämnar att identifiera och förklara potentiella barriärer som försvårar förverkligandet av individens intention att investera hållbart samt identifiera möjliga förklaringar till varför det finns ett gap mellan hur individen vill agera och hur individen faktiskt agerar. Metod: Studien som är av kvalitativ karaktär har en abduktiv ansats. LÄS MER
7. Är en omtyckt reklam synonymt med en lyckad marknadsföring? : En komparativ analys som undersöker hur reklamfilmer från ICA och dess kampanjvaror uppfattas
Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Medie- och Informationsteknik; Linköpings universitet/Tekniska fakultetenSammanfattning : När efterträdaren till Sveriges mest kända och folkkära reklamroll skulle avslöjas satt svenska folket bänkade framför tv:n och väntade ivrigt på vem som skulle bli den nya ICA-Stig. Filmernas omtyckta karaktärer och skådespelare har kommit och gått i snart tjugo år och ändå lyckas reklamfilmerna bevara tittarnas intresse. LÄS MER
8. Using Lean Practices to Develop Improvement Suggestions for a Warehouse – A case study of a company in the perishables industry
Master-uppsats, Lunds universitet/Teknisk logistikSammanfattning : Title – Using Lean Practices to Develop Improvement Suggestions for a Warehouse: A case study of a company in the perishables industry Author – Leon Liljeqvist Supervisor – Joakim Kembro, Division of Engineering Logistics, Faculty of Engineering – LTH, Lund University Purpose – The purpose of this thesis is to improve the turnover of goods at the most prominent locations in the warehouse's dispatch area, by identifying problem areas in the material flows that hinder the efficiency and provide remedy suggestions for these. Design/Methodology – To fulfill the purpose a single in-depth case study is conducted with theory-building research purpose. LÄS MER
9. The affect of eWOM on brand image and purchase intention : A study on the smartphone industry in Sweden
Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för ekonomi, samhälle och teknikSammanfattning : Date: 3 June 2021 Level: Bachelor Thesis in Business Administration, 15 cr Institution: School of Business, Society and Engineering, Mälardalen University Authors: Battha Mohammed Jargalsaikhan Erdenebulgan (93/06/10) (99/12/14) Title: The affect of eWOM on the brand image and purchase intention Tutor: David Freund Keywords: Electronic word of mouth (eWOM), word of mouth (WOM), brand image, smartphone Research question: Does eWOM affect a brand image? Purpose: The purpose of this research study is to determine eWOM affects on brand image concerning smartphone industries in Sweden Method: To fulfill the purpose of the research study used quantitative method. The quantitative method is used by applying questionnaires to collect the empirical data to answer the research question. LÄS MER
10. Ägarstrukturens koppling till kapitalstruktur : En studie av svenska börsnoterade fastighetsbolag
Kandidat-uppsats, KTH/Fastigheter och byggandeSammanfattning : Aktieägare investerar kapital med avsikt att få en avkastning, vilket är direkt kopplat till bolagets lönsamhet. För en kapitalintensiv sektor som fastighetsbranschen, är det av stor betydelse att ha en kapitalstruktur väl anpassad till bolagets förutsättningar och behov eftersom detta påverkar resultatet och därmed lönsamheten. LÄS MER