Sökning: "Isabelle Larsson"

Visar resultat 6 - 10 av 23 uppsatser innehållade orden Isabelle Larsson.

  1. 6. "Jag förstår inte hur det här är bild." : En studie om digital kompetens i bildämnet

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Institutionen för kultur, språk och medier (KSM)

    Författare :Agnes Serrander; Isabelle Larsson; [2021]
    Nyckelord :Arts education; Digitalization; Digital competence; Digital tools; Digital Technology; Didactic design; Implementation of technology; Media- and information literacy; Medialitteracy; Visual culture; Visual competence.; Bildundervisning; Digitalisering; Digitala verktyg och tekniker; Didaktisk design; implementering av digitala verktyg; Medie- och informationskunnighet; Mediekompetens; Visuell kultur; Visuell kompetens; Digital kompetens.;

    Sammanfattning : Föreliggande studie syftar till att söka ökad kunskap och förståelse för bildämnets möjligheter att stärka Skolverkets uppdrag och mål att utveckla adekvat digital kompetens hos elever, samt synliggöra hur bildlärare arbetar med att utveckla och stärka elevers digitala kompetens utifrån olika aspekter av medie- och informationskunnighet. För att få ett så nyanserat och varierat resultat som möjligt användes en kvalitativ metod, närmare bestämt semi-strukturerade intervjuer och en öppen enkätundersökning. LÄS MER

  2. 7. Förskolans undervisning med digitala verktyg : En kvalitativ studie om hur förskollärare planerar, genomför och reflekterar över undervisningen innehållande teknik och digitala verktyg

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Karlstads universitet

    Författare :Isabelle Svanegård; Matilda Larsson; [2021]
    Nyckelord :Digital competence; Digital tools; Preeschool; Preschool teachers; Technical education; Digital kompetens; Digitala verktyg; Förskola; Förskollärare; Teknikundervisning;

    Sammanfattning : The aim of this study is to find out how the preschool teachers plan, implements and reflect their education containing technology and digital tools. In order to find out qualitative interviews has been conducted with three preschool teachers, the same preschool teachers has also participated during observation where they have conducted an activity containing digital tools. LÄS MER

  3. 8. Digitalisering i bildämnet

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Institutionen för kultur, språk och medier (KSM)

    Författare :Agnes Serrander; Isabelle Larsson; [2021]
    Nyckelord :arts education; digitalization; digital tools; digital technology; didactic design; implementation of technology; technological progress in arts education; bildundervisning; digitalisering; digitala tekniker; digitala verktyg; didaktisk design; digital implementering;

    Sammanfattning : This study aims to explore how today's digitalization looks in art specific educational research, bylooking at how teaching and teachers act towards digital techniques and tools to developstudents’ knowledge and abilities in arts education. The overview is constructed by a systematicsearch on two different databases. LÄS MER

  4. 9. Metoder för att reducera patienters oro och ångest vid magnetkameraundersökningar: Förbättring av patientupplevelsen

    C-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för vårdvetenskap och hälsa

    Författare :Sofia Larsson; Isabelle Odeback; [2020-08-05]
    Nyckelord :Magnetisk resonanstomografi; upplevelser; ångest; oro; rädsla; reducera ångest; metoder; interventioner;

    Sammanfattning : Bakgrund: Magnetkameraundersökningar är en allt mer växande bilddiagnostisk metod som innefattar en högteknologisk miljö. Magnetkamerans miljö består av starka magnetfält och höga ljudnivåer som kan uppfattas som skrämmande. LÄS MER

  5. 10. Kampen mot klockan! Hur väntetiderna påverkar barn och unga inom psykiatrin: en litteraturöversikt

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Omvårdnad

    Författare :Isabelle Andersson; Malin Damberg Larsson; [2020]
    Nyckelord :Child and Adolescent Mental Health Services; Early Intervention; Literature Review; Long Wait Times.; Barn och ungdomspsykiatrin; Litteraturöversikt; Lång väntelista; Tidig intervention.;

    Sammanfattning : Bakgrund: Psykisk ohälsa ökar bland barn och unga, medan väntetiderna på många enheter blir längre och längre. Psykisk ohälsa kan påverka barn och ungas välbefinnande samt hela barnets familj. Grundläggande omvårdnadsbehov kan bli lidande. Det satsas stora pengar inom området, men förändringarna har hittills uteblivit. LÄS MER