Sökning: "Johan Söderberg"
Visar resultat 21 - 24 av 24 uppsatser innehållade orden Johan Söderberg.
21. The capability to understand customer value - A case study of Metso Mining over continents
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : The purpose of this thesis is to describe and analyze how the mining equipment producers on a global market manage to handle the changing conditions concerning customer value. Our approach has been a comparative analysis between two different sites in order to answer the purpose. LÄS MER
22. En utvärdering av de anställdas arbetsmotivation vid Lantmäteriet
Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomiSammanfattning : Titel: En utvärdering av de anställdas arbetsmotivation vid Lantmäteriet Title: An evaluation of the work motivation of the employees at Lantmäteriet Level: Final assignment for Batchelor Degree in Business Administration Department of Business Administration University of Gävle BOX 6052 Gävle Sweden Author: Söderberg Anna Date: 2006-06-08 Supervisor: Gaddefors Johan Engvall Erika Purpose: The main purpose of this study is to create a picture of the leadership, communication and organisation cultures effect on the motivation. Nyckelord: Motivation, ledarskap, kommunikation, organisationskultur, Lantmäteriet Keywords: Motivation, leadership, communication, organisation culture, Lantmäteriet . LÄS MER
23. Information som självständigt objekt : ett alternativt skydd för företagshemligheter?
Magister-uppsats, Ekonomiska institutionenSammanfattning : Vi lever idag i vad som populärt brukar kallas för ett informationssamhälle, vilket innebär att det i många företag förekommer en avsevärd mängd företagsspecifik information. Det kan röra sig om specialutvecklad källkod, om affärsplaner, kunddatabaser, organisationslösningar med mera. LÄS MER
24. Att skapa en miljö för lärande och kreativitet : En balansgång i företagets styrning och struktur
Magister-uppsats, Ekonomiska institutionenSammanfattning : Bakgrund: De flesta företag lever idag under ett stort konkurrenstryck som tvingar dem att ständigt utveckla, förbättra och anpassa sig. Några aspekter som styrs och kontrolleras som är av vikt för ett företags agerande och hanterande av konkurrensen är lärande, information samt kreativitet. LÄS MER