Sökning: "Johanna Håkansson"
Visar resultat 11 - 15 av 26 uppsatser innehållade orden Johanna Håkansson.
11. Att bli berövad sin frihet eller ta en paus från omvärlden - Patienters perspektiv på tvångsvård
M1-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för hälsovetenskaperSammanfattning : .... LÄS MER
12. Människans uppfattning om färgtemperatur : Utvärdering av varma och kalla färgtemperaturer vid olika badrumsaktiviteter
Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/Tekniska HögskolanSammanfattning : Studien är ett samarbete med badrumsföretaget SVEDBERGS. Syftet med denna studie är att ge rekommendationer till SVEDBERGS kunder avseende färgtemperatur som är lämpligast i badrummet. LÄS MER
13. ”Any frågor?” : En studie om lärares användning av talad engelska i engelskundervisningen inom årskurs 4-6.
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och ITSammanfattning : InledningVår studie fokuserar på hur lärare använder sig av talad engelska i undervisningen samt ivilken utsträckning. Läroplanen har utvecklats och en allt mer kommunikativ syn på lärandehar vuxit fram. LÄS MER
14. Positiva hälsoaspekter i samband med barnyoga i skolan : En litteraturöversikt
M1-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för hälsa och lärandeSammanfattning : Inledning: Psykisk ohälsa och stillasittandet har ökat, andelen barn och unga som är tillräckligt fysiskt aktiva är för få. En fysiskt aktiv livsstil minskar risken för att drabbas av livsstilssjukdomar. Yoga finns som intervention på många arenor runt om i världen och har dokumenterat flera positiva effekter. LÄS MER
15. Den dolda ämneskunskapen : en studie kring lärares digitalakompetenser i ämnet bild.
Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och ITSammanfattning : Läroplanen för ämnet bild redogör för att elever i årskurs 4–6 ska utveckla förmågan att skapabilder samt filmer med digitala tekniker och verktyg. Enligt Skolverket upplever hälften avlärare i grundskolor upplever dock ett kompetensutvecklingsbehov gällande IKT sompedagogiskt verktyg. LÄS MER