Sökning: "Josefine Fast"

Visar resultat 1 - 5 av 32 uppsatser innehållade orden Josefine Fast.

  1. 1. “Förutfattade meningar och olika måttstock tillämpas på kvinnor - i evighet, amen” - En kvalitativ innehållsanalys av kvinnliga politikers självbiografier

    Master-uppsats, Lunds universitet/Sociologi; Lunds universitet/Sociologiska institutionen

    Författare :Josefine Vestergaard; [2023]
    Nyckelord :Kvinnliga politiker; manlig organisationsstruktur; jämställdhet; könsneutral ideologi; ojämlikhetsregimer; könsstrukturer; rasande stillastående.; Social Sciences;

    Sammanfattning : Kvinnors upplevelser och erfarenheter av politiska uppdrag präglas av en manlig organisationsstruktur och dominans, där männen är de som bestämt reglerna och har tolkningsrätten till dessa. Detta har inneburit att kvinnors intåg i den politiska eliten varit lång och svår, och än idag har kvinnliga politiker inte samma villkor som sina manliga kollegor. LÄS MER

  2. 2. Are you the culprit or the victim in today’s digital society? The use of digital innovations in the Swedish fast fashion industry and its significance for consumer behavior

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate School

    Författare :Josefine Jogdal; Irma Weberg Ekelund; [2022-08-05]
    Nyckelord :Digital innovation; digital transformation; persuasive technology; cognitive science; consumer behavior;

    Sammanfattning : The fashion industry has grasped a wide range of digital innovations, and the past decade has shown an increased junction between advanced digital innovation and consumption. Therefore, the mechanism of consumption is recognizing important transformation, following a redefinition of various areas from advertisements and markets to consumers and the concept of utility and value. LÄS MER

  3. 3. NPD processes in fast growing companies : A case study exploring the implications of organizational structure, communication and culture.

    Master-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhet

    Författare :Johanna Mårtensson; Josefine Randevik; [2022]
    Nyckelord :New Product Development; Organizational Structure; Communication; Organizational Culture; Mature organizations; Fast Growing Organizations;

    Sammanfattning : This study examines how the organizational structure affects New Product Development (NPD) in mature companies that enter a fast-growing phase. A case study with interviews and a workshop was conducted in a company in south of Sweden in addition to studying the current literature. LÄS MER

  4. 4. "95 procent av all reklam är skit" : En kvalitativ intervjustudie om emotionell reklam och tittarens engagemang

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Ekenberg Mollie; Kinnvall Josefine; [2022]
    Nyckelord :advertising; engagement; trademark; brand building; brand equity; reklam; engagemang; varumärke; varumärkesbyggande; brand equity;

    Sammanfattning : Tv-reklam speglar nutidens samhälle, och dess kommunikativa strategier måste därför förändras med samtiden. Syftet med denna studie är att analysera vilka kommunikativa strategier i reklamfilm som skapar engagemang respektive ointresse enligt tv-tittarna. LÄS MER

  5. 5. Combining Big Visions with Specific Demands : Exploring how product innovation can be managed  in order to support customization

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :AGNES MOBERG; JOSEFINE TOFT; [2021]
    Nyckelord :Product innovation; Innovation management; Innovation strategy; Customization; Mass customization; Sustainability; Produktinnovation; Innovationsledning; Innovationsstrategi; Kundanpassade lösningar; Kundanpassad massproduktion; Hållbarhet;

    Sammanfattning : In complex and fast-paced times, management of innovation is suggested to explain the success of an organization, making managing innovation an important topic in strategy, organization and innovation literature. At the same time, the demand for customized solutions is increasing and the customers are becoming more important. LÄS MER