Sökning: "Josefine Jacobsson"
Visar resultat 6 - 10 av 11 uppsatser innehållade orden Josefine Jacobsson.
6. Closing the Gap: An interview study with Swedish newspaper publishers and editors on the lack of consistency between commitments on media and gender and actual representation
Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för globala studierSammanfattning : Women are grossly underrepresented as news subjects globally. This is a direct violation of the universal human right of freedom of expression, as well as a major hindrance to global sustainable development and societal gender equality, as addressed by the United Nations. LÄS MER
7. Vad är service värt?
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Examensarbetets titel: Vad är service värt? Seminariedatum: 2016-01-15 Ämne/kurs: FEKH29 Företagsekonomi: Examensarbete i marknadsföring på kandidatnivå, 15 högskolepoäng Handledare: Magnus Lagnevik Syfte: Att undersöka sambandet mellan servicekvalitet och svenska flygresenärers vilja att betala en prispremie vid köp av flygresa. Metod: Med hjälp av kvantitativ metod och en deduktiv ansats där den kunskapsteoretiska ståndpunkten är positivistisk undersöks sambandet mellan servicekvalitet och prispremie. LÄS MER
8. Säljares attityd till prestationsbaserad ersättning
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : .... LÄS MER
9. Säsongsvariationer i ett kustsamhälle. Fallstudie av Marstrand
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : Med ökad konkurrens mellan destinationer ökar betydelsen av att erbjuda ett konkurrenskraftigt utbud av varor och tjänster som attraherar besökare till destinationen. För att skapa en hållbar ekonomisk utveckling på en destination finns det idag ett intresse hos statliga intressenter såväl som i det privata näringslivet att försöka hantera säsongsvariationer. LÄS MER
10. Turism och Shopping : En studie i hur branscherna kopplas samman i dagens postmoderna samhälle
Kandidat-uppsats, Handelshögskolan BBSSammanfattning : Syftet med denna uppsats är att genom metodologisk triangulering ur ett kundperspektiv undersöka de grundläggande faktorerna till varför turism- och shoppingindustrin kan kopplas samman och skapa shoppingturism. En etnografisk studie utfördes genom en triangulering av kvantitativa och kvalitativa metoder för att belysa ämnet shoppingturism från konsumentens synvinkel. LÄS MER