Sökning: "Kim Richard"

Visar resultat 1 - 5 av 12 uppsatser innehållade orden Kim Richard.

  1. 1. "En bild säger mer än tusen ord" : Hur tre olika skönlitterärt uppbyggda läroböcker utformat bildstöd för årskurs 1.

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för svenska språket (SV)

    Författare :Kim Simonsson; Elin Kraaijenbrink; [2020]
    Nyckelord :Visual support; multimedia learning; multimedia reading; textbook analysis; CTML; Mayer; previous knowledge; decorative; illustrative; narrative; explaining; picture text relationship; reading comprehension; Bildstöd; multimodal inlärning; multimodal läsning; läroboksanalys; CTML; Mayer; dekorativ; illustrativ; narrativ; förklarande; tidigare kunskaper; förhållandet mellan text och bild;

    Sammanfattning : Den här kvalitativa studien syftar till att undersöka hur bildstöd är utformat i tre skönlitterärt uppbyggda läroböcker på ingångsnivå riktade mot årskurs 1 i svenska för att stödja elevers läsinlärning. Studien tar avstamp i Richard E. LÄS MER

  2. 2. När sten-trädet sjunger : En undersökning av livfull materia och gränsöverskridande kroppar i Wild Seed och Altered Carbon

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för kultur- och medievetenskaper

    Författare :Kim Östman; [2019]
    Nyckelord :Jane Bennett; Thing-Power; vital materiality; cyborgs; posthumanism; ecocriticism; Jane Bennett; ting-kraft; vital materialitet; cyborgs; posthumanism; ekokritik;

    Sammanfattning : In this paper, I study vibrant matter and bodily transgressions in Octavia E. Butler’s Wild Seed and Richard Morgan’s Altered Carbon. LÄS MER

  3. 3. Från bok till cyberbok?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Förlags- och bokmarknadskunskap

    Författare :Kim Jansheden; [2017]
    Nyckelord :literacy; läsfrämjande; barns läsning; elevers läsning i högstadiet; läsmotivation; förlags- och bokmarknadskunskap; Languages and Literatures; Cultural Sciences;

    Sammanfattning : Ämnet för denna uppsats är högstadieelevers läs- och medievanor och hur deras minskade intresse för skönlitterär läsning kan belysas ur två perspektiv: hur barns literacyutveckling ligger till grund för deras medieanvändning och hur den avgör om de upplever ett medium som omedelbart eller hypermedierat. Syftet är att försöka ta reda på om det finns möjligheter att förena de digitala världar som barn ofta vistas i med skönlitterär läsning. LÄS MER

  4. 4. Hur uppfattar föräldrar Babblarna som fenomen?

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Media- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Richard Björkholm; [2017]
    Nyckelord :Babblarna; parenthood; children; Parents; children’s media; Babblarna; Föräldraskap; Barn; Föräldrar; barnmedier;

    Sammanfattning : I uppsatsen undersöks det hur föräldrar uppfattar Babblarna som leksak och pedagogiskt medel, Babblarna är ett barnmedium riktat till barn dock köps Babblarna av föräldrarna som övertygas av dess narrativ av olika skäl. En receptionsanalys med intervjuer och ett fältarbete med bloggar och forum genomfördes. LÄS MER

  5. 5. "Det känns ganska fräscht att ha en Volvo för att nu har ju dom den i Solsidan" : En kvalitativ attitydundersökning om svenska tv-tittares attityd till produktplacering

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Medier och kommunikation

    Författare :Erika Karlsson; Susanne Sainio; [2014]
    Nyckelord :produktplacering; attitydundersökning; generationer; fokusgrupper;

    Sammanfattning : Since product placement is a relatively new phenomenon in Swedish television, there is a lack of research on what attitudes Swedish TV-viewers hold towards it. This is where our paper will contribute to the research. The purpose of this reserachpaper is to describe and analyze what attitude Swedish TV-viewers has towards product placement. LÄS MER