Sökning: "Kristin Lagerström"

Hittade 2 uppsatser innehållade orden Kristin Lagerström.

  1. 1. Unlock my potential! - en uppsats om hur projektledare kan frigöra och ta tillvara individers kreativitet för att främja serviceorganisationers innovationsförmåga

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Kristin Lagerström; Camilla Pedersén; [2010]
    Nyckelord :kreativitet; kreativ potential; individuell kreativitet; kreativa verktyg; situationsanpassat ledarskap; innovationsförmåga; Social Sciences;

    Sammanfattning : Titel: Unlock my potential! – en uppsats om hur projektledare kan frigöra och ta tillvara individers kreativitet för att främja serviceorganisationers innovationsförmåga Universitet: Lunds Universitet, Campus Helsingborg, Institutionen för Service Management Kurs: SMTX07 Service Management: Examensarbete – Magisterkurs, 15hp, VT 2010 Seminariedatum: 1 juni 2010 Författare: Kristin Lagerström och Camilla Pedersén Handledare: Anette Svingstedt och Ulrika Westrup Nyckelord: Kreativitet, Kreativ potential, Individuell kreativitet, Kreativa verktyg, Situationsanpassat ledarskap, Innovationsförmåga Problem: Kreativitet är idag nödvändigt för att organisationer ska kunna vara innovativa och därigenom konkurrenskraftiga. Inom organisationer finns emellertid outnyttjad kreativ potential då individers kreativitet inte alltid kommer till sin rätt. LÄS MER

  2. 2. Standardisering = Servicekvalitet? En studie om kvalitetsarbetet i en medlemsorganisation

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Kristin Lagerström; Cecilia Malmkvist; Charlotta Adelaïde; [2009]
    Nyckelord :franchise; internationalisering; kundanpassning; lokalanpassning; medlemsorganisation; servicekvalitet; standardisering; styrmedel; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Denna uppsats är skriven i syfte att undersöka vilka aspekter av service som kan standardiseras i avsikt att öka servicekvalitet. Detta anser vi vara intressant då det idag pågår en debatt om servicekvalitet och dess betydelse, då konkurrensen ökat på den internationella marknaden. LÄS MER