Sökning: "Kundnöjdhet B2B"

Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser innehållade orden Kundnöjdhet B2B.

  1. 1. Kundupplevelse av tjänstekvalitet genom säljprocessen : En fallstudie på ett B2B-företag inom solcellsbranschen

    M1-uppsats, Jönköping University/JTH, Logistik och verksamhetsledning

    Författare :Jennifer Svensson; Anna Hansson; [2023]
    Nyckelord :Kundnöjdhet; tjänstekvalitet; säljprocess;

    Sammanfattning : Purpose – The demand for solar cells has increased, creating challenges for solar cell suppliers operating in a B2B context. Customers should be central to all companies, which is why it is important to examine their experience of service quality through the sales process of solar cell suppliers. LÄS MER

  2. 2. Digitalisering för att nå potentiella kunder : En kundorienterad fallstudie i ett litet företag i b2b-branschen

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :David Remmelg; [2021]
    Nyckelord :Fallstudie; Digitalisering; b2b; Kundnöjdhet; Marknadsföring;

    Sammanfattning : Företaget SkyltCity är ett litet företag inom b2b-branschen som i dagsläget inte är särskilt digitalt orienterade och de känner att det nuvarande arbetssättet inte genererar tillräckligt många nya kunder. Därför har ett intresse väckts hos företaget att se över möjligheterna att jobba mer digitalt och om det skulle kunna genererar fler nya kunder för företaget. LÄS MER

  3. 3. Att mäta kundnöjdhet inom B2B : B2B relationen mellan leverantör & distributör i en tjänstefieringskontext

    Magister-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Lejla Cerimagic; Sigrid Aronson; [2021]
    Nyckelord :Customer satisfaction; B2B; Relationships; Networks; Servitization; Kundnöjdhet; B2B; Relationer; Nätverk; Tjänstefiering;

    Sammanfattning : Title: Measuring customer satisfaction within B2B: The B2B relationship between supplierand distributor in a servitization context.  Authors: Sigrid Aronson & Lejla Cerimagic Supervisor: Ramsin Yakob Background: The importance of relationships has increased along with the servitizationprocess of many manufacturers. LÄS MER

  4. 4. En studie om kundupplevelsen av Software-as-a-Service

    Magister-uppsats, Linköpings universitet/Företagsekonomi; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Nojen Rezgar Salam; Emil Ljunggren; [2019]
    Nyckelord :Customer experience; Relationshipmarketing; B2B relationships; Kundupplevelse; Relationsmarknadsföring; B2B relationer; Kundresa; Kundnöjdhet; Tjänstekvalitet; Software-as-a-Service;

    Sammanfattning : Bakgrund Mjukvaruindustrin har vuxit och fortsätter växa i en hög takt och allt fler tjänster erbjuds som molnbaserade prenumerationer, Software-as-a-Service (SaaS). Forskning menar att produkterna som erbjuds mer eller mindre innehåller samma funktionalitet så leverantörer måste lägga fokus på kundupplevelsen för att fortsätta vara konkurrenskraftiga. LÄS MER

  5. 5. Utvärdera kundnöjdheten inom B2B : En studie inom sågverksindustrin

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik och samhälle

    Författare :Simon Strömbäck; [2018]
    Nyckelord :Business - to - business B2B ; Kundnöjdhet; Nöjdkundindex; Attributbaserad kundnöjdhet;

    Sammanfattning : I dagens konkurrensutsatta samhälle har företag börjat mäta och redovisa vad sina kunder anser om respektive företag. Det är även något som företag inom business-to-business (B2B) gör med hjälp av att investera i och konstruera verktyg för att kunna mäta kundnöjdhet samt applicera insamlad data på den berörda enheten. LÄS MER