Sökning: "Kundorientering"

Visar resultat 21 - 25 av 72 uppsatser innehållade ordet Kundorientering.

  1. 21. Upplevda kopplingar mellan marknadsorientering och lönsamhet på svenska mjölkgårdar

    Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of People and Society

    Författare :Gustav Grahn; Joakim Engman; [2017]
    Nyckelord :marknadsorientering; mjölkproduktion; kundorientering; konkurrentorientering; interfunktionell koordinering; lönsamhet;

    Sammanfattning : Mjölkbranschen i Sverige har under senare år varit drabbad av dålig lönsamhet och låga mjölkpriser. Trots detta så är det vissa företag som lyckas vara lönsamma. Vad är det som gör att vissa företag är lönsamma? Att vara marknadsorienterad har i många studier visats ha en koppling med lönsamhet. LÄS MER

  2. 22. Insidan speglar utsidan : En studie i hur bussresebranschen kan bli mer service- och kundorienterad

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Viktor Olofsson; Nils Sjöberg; Andreas Svensson; [2017]
    Nyckelord :servicekvalitet; intern marknadsföring; serviceorientering; kundorientering; bussresebranschen;

    Sammanfattning : Syfte och forskningsfrågor: Syftet med studien är att klargöra och analysera hur bussreseföretag kan blir mer service- och kundorienterade. Med syftet i åtanke formulerades tre forskningsfrågor: 1. Vilka utmärkande framgångsfaktorer finns för att uppnå god servicekvalitet? 2. LÄS MER

  3. 23. Kundorienterad fastighetsförvaltning : en studie fokuserad på allmännyttiga kommunala bostadsbolags incitament till kundorientering

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för ekonomi, teknik och naturvetenskap

    Författare :Veronica Sandqvist Olsson; Claudia Håkansson; [2016]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  4. 24. Analys av den internafelärendeprocessen : En kvalitativ studie som kartlägger en verksamhetsprocess inom ett IT-serviceföretag.

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan

    Författare :Mohammad Mustafa; [2016]
    Nyckelord :Process; processkarta; proessförbättring; verksamhetsutveckling; processkartläggning; IT-service; IT-företag; kundorientering.;

    Sammanfattning : Det finns många anledningar till varför företag väljer att göra förändringar i sina processer. Vissa gör det för att uppnå finansiella resultat, medan andra gör det för att de blir pressade internt, vilket skapar krav för förändring i processerna. LÄS MER

  5. 25. Styrning för värdeskapande : En studie på icke-vinstdrivande organisationer

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för ekonomistyrning och logistik (ELO)

    Författare :Matilda Olsson; [2016]
    Nyckelord :Customer; Value Creation; Management Control; Non-Profit Organization; Kund; värdeskapande; styrning; icke-vinstdrivande organisation;

    Sammanfattning : Titel: Styrning för värdeskapande – En studie på icke-vinstdrivande organisationer. Författare: Matilda Olsson Handledare: Elin Funck Examinator: Fredrik Karlsson Bakgrund och problem: Kundfokus och hur organisationer styr för att skapa värde för kunden har kommit att bli viktigt för framgång och överlevnad, vilket har bidragit till att kundorientering har blivit vanligt. LÄS MER