Sökning: "Kundorientering"
Visar resultat 21 - 25 av 72 uppsatser innehållade ordet Kundorientering.
21. Upplevda kopplingar mellan marknadsorientering och lönsamhet på svenska mjölkgårdar
Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of People and SocietySammanfattning : Mjölkbranschen i Sverige har under senare år varit drabbad av dålig lönsamhet och låga mjölkpriser. Trots detta så är det vissa företag som lyckas vara lönsamma. Vad är det som gör att vissa företag är lönsamma? Att vara marknadsorienterad har i många studier visats ha en koppling med lönsamhet. LÄS MER
22. Insidan speglar utsidan : En studie i hur bussresebranschen kan bli mer service- och kundorienterad
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : Syfte och forskningsfrågor: Syftet med studien är att klargöra och analysera hur bussreseföretag kan blir mer service- och kundorienterade. Med syftet i åtanke formulerades tre forskningsfrågor: 1. Vilka utmärkande framgångsfaktorer finns för att uppnå god servicekvalitet? 2. LÄS MER
23. Kundorienterad fastighetsförvaltning : en studie fokuserad på allmännyttiga kommunala bostadsbolags incitament till kundorientering
Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för ekonomi, teknik och naturvetenskapSammanfattning : .... LÄS MER
24. Analys av den internafelärendeprocessen : En kvalitativ studie som kartlägger en verksamhetsprocess inom ett IT-serviceföretag.
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/HandelshögskolanSammanfattning : Det finns många anledningar till varför företag väljer att göra förändringar i sina processer. Vissa gör det för att uppnå finansiella resultat, medan andra gör det för att de blir pressade internt, vilket skapar krav för förändring i processerna. LÄS MER
25. Styrning för värdeskapande : En studie på icke-vinstdrivande organisationer
Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för ekonomistyrning och logistik (ELO)Sammanfattning : Titel: Styrning för värdeskapande – En studie på icke-vinstdrivande organisationer. Författare: Matilda Olsson Handledare: Elin Funck Examinator: Fredrik Karlsson Bakgrund och problem: Kundfokus och hur organisationer styr för att skapa värde för kunden har kommit att bli viktigt för framgång och överlevnad, vilket har bidragit till att kundorientering har blivit vanligt. LÄS MER