Sökning: "Kundorientering"

Visar resultat 6 - 10 av 72 uppsatser innehållade ordet Kundorientering.

  1. 6. Svenska researrangörers marknad och konkurrensstrategier innan pandemin samt deras planer för tiden efter pandemin : - En kvalitativ studie över pandemins påverkan på turistbranschen och researrangörernas strategiska arbete

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Turismvetenskap

    Författare :Diana Aitova; Jennifer Tuulasvirta; [2021]
    Nyckelord :Tour operator; competition strategy; competition; grounded theory; digitization; vertical integration; covid-19 pandemic; recession; customer orientation and segmentation; Researrangör; konkurrensstrategi; konkurrens; grundad teori; digitalisering; vertikal integration; covid-19 pandemi; lågkonjunktur; kundorientering och segmentering;

    Sammanfattning : Problem: In this study, tour operators' perceptions of market changes linked to the pandemic have been investigated. Based on their perceptions, the most effective competition strategies have been described both before and after the pandemic. LÄS MER

  2. 7. Kunden har alltid makt : – En studie av Customer Empowerments inverkan på företag inom retailbranschen.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Jacob Cedergren; Christin Rampeltin Molin; [2021]
    Nyckelord :Customer Empowerment; Customer Power; Customer Focus; Customer Orientation; Retail; Retail Industry; Customer Empowerment; Kundmakt; Kundfokus; Kundorientering; Retail; Retailbransch;

    Sammanfattning : Titel: Kunden har alltid makt – En studie av Customer Empowerments inverkan på företag inom retailbranschen.    Nivå: Examensarbete på Grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi    Författare: Jacob Cedergren och Christin Rampeltin Molin    Handledare: Anna Ljung och Akmal Hyder   Datum: 2021– januari      Syfte: Syftet med studien är att undersöka och analysera företagens uppfattning av Customer Empowerment och dess inverkan på företag inom retailbranschen. LÄS MER

  3. 8. Att skapa goda kundupplevelser och nöjda kunder : En kvalitativ studie om värdeskapande och kundtillfredsställelse ur både organisationers och konsumenters perspektiv.

    Magister-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för kvalitets- och maskinteknik; Mittuniversitetet/Avdelningen för kvalitetsteknik, maskinteknik och matematik

    Författare :Malin Sving; Katarina Pettersson; [2021]
    Nyckelord :Customer focus; customer orientation; customer experience; customer needs; customer expectations; customer satisfaction; successful business; successful organizations; Kundfokus; kundorientering; kundupplevelse; kundbehov; kundförväntningar; kundtillfredsställelse; framgångsrika företag; framgångsrika organisationer;

    Sammanfattning : Syfte och frågeställningar: Syftet med denna studie är att bidra till ökad kunskap inom kundorientering genom att undersöka hur nöjda kunder skapas både utifrån organisationers och konsumenters perspektiv för att på så vis få en djupare förståelse av goda kundupplevelser.  ● Hur skapar framgångsrika organisationer nöjda kunder?  ● Vad innebär goda kundupplevelser för konsumenter?   Metod: Kvalitativa intervjustudier. LÄS MER

  4. 9. Kundperspektivet vid Barnahus : En fallstudie om återkoppling till barn i brottsutredningar

    Magister-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för kvalitets- och maskinteknik

    Författare :Emma Ravald; [2020]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Vid Barnahus utreds brott där barn misstänks ha blivit utsatta för övergrepp. Barnahus-tanken är samla och samordna aktörer från olika myndigheter under ett och samma tak så att barnet ska slippa att bollas runt mellan myndigheter. Barnet ska skyddas i rättsprocessen genom att brottsutredningsprocessen anpassas till barnet. LÄS MER

  5. 10. Barninvolvering i socialtjänstenverksamhetsutveckling : En kvalitativ studie om barns delaktighet via Västermodellen

    Magister-uppsats, Mittuniversitetet/Avdelningen för kvalitets- och maskinteknik

    Författare :Björn Wallin Salthammer; [2020]
    Nyckelord :Child involvement; children participation; social service; customer focus; customer orientation; service development; continuous improvements; Barninvolvering; barns delaktighet; socialtjänsten; sätt kunden i centrum; kundorientering; tjänsteutveckling; ständiga förbättringar.;

    Sammanfattning : The purpose of this case study is to understand how children participation cancontribute to the organizations development through the Västermodel. TheVästermodel is a tool which four municipalities use to involve children in purpose toachieve a development. LÄS MER