Sökning: "Kvalitetsuppfattning"

Visar resultat 16 - 20 av 21 uppsatser innehållade ordet Kvalitetsuppfattning.

  1. 16. Kundupplevd tjänstekvalitet : En studie av en Telecom butik

    Kandidat-uppsats, Fakulteten för ekonomi, kommunikation och IT

    Författare :Carl Radebrink; David Ekman; [2007]
    Nyckelord :tjänstekvalitet; telecom; kvalitet; tjänst; servqual; service;

    Sammanfattning : På tjänstemarknaden idag finns många alternativ av tjänster att välja mellan som alla tillfredställer samma kundbehov. En typisk bransch där detta gäller är Telecom branschen där alla aktörer erbjuder liknande varor och tjänster för att kommunicera. LÄS MER

  2. 17. Vad är kvalitet i förskolan? : Intervjuundersökning av hur förskolans personal beskriver sin uppfattning av kvalitetsbegreppet

    Kandidat-uppsats, Institutionen för pedagogik

    Författare :Anna-Lena Karlsson; Birgitta Lindell; [2007]
    Nyckelord :Kvalitet; förskola; personal;

    Sammanfattning : Denna uppsats är ett examensarbete baserad på en intervjuundersökning om hur personal i förskolan uppfattar kvaliteten i barnomsorgen. Vi har intervjuat 8 barnskötare och 8 förskollärare, som vid intervjutillfällena arbetade i flera olika kommuner och vid olika arbetsplatser. LÄS MER

  3. 18. Portabel självscanning : En studie av dagligvarukunders uppfattning om den teknologibaserade självbetjäningstjänsten

    Magister-uppsats, Fakulteten för ekonomi, kommunikation och IT

    Författare :Christian Pettersen; Michaela Bergström; [2006]
    Nyckelord :portabel självscanning; teknologibaserade självbetjäningstjänster Self-service technologies ; teknikmognad;

    Sammanfattning : Under det senaste decenniet har informationsteknologin haft stor påverkan på affärsprocesser. I spåren av Internets frammarsch har många företag införlivat olika teknologiska verktyg i sina verksamheter. LÄS MER

  4. 19. Hotel FOX som ett upplevelserum - En studie om vad som påverkar gästens kvalitetsuppfattning

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Thoa Le Bao; Gia Truong; My De Silva; [2006]
    Nyckelord :upplevelserum; fysiska; sociala och psykologiska faktorer; uppfattning; påverkan; förväntningar; sor-modell; närmande och undvikande beteende.; Tourism; Turism; Market study; Marknadsanalys; Social Sciences; Business and Economics;

    Sammanfattning : Upplevelserummet blir alltmer viktigare. Tidigare undersökningar om upplevelserummet har enbart fokuserats på de fysiska faktorerna. Men vad som även behöver undersökas är vilka faktorer utöver de fysiska som kan påverka en människas uppfattning om upplevelserummet och beteendet. LÄS MER

  5. 20. Spa - En studie om kundupplevd kvalitet och etablerandet av en branschstandard

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Ida Thrane; Michaela Lastre; Lina Persson; [2005]
    Nyckelord :spa-hotell; branschstandard; gästupplevelser; kvalitetssäkring; kvalitetsmätning; Tourism; Turism; Management of enterprises; Företagsledning; management; Social Sciences; Business and Economics;

    Sammanfattning : Spa-branschen har genomgått en kraftig expansion under de senaste 10 åren. Ordet ”spa” går inte att ta patent på och följden har blivit att ordet används lite hur som helst och i alla möjliga sammanhang och kontexter. LÄS MER