Sökning: "Lärande i små grupper"

Visar resultat 6 - 10 av 43 uppsatser innehållade orden Lärande i små grupper.

  1. 6. Att få vara sitt bästa jag i ett mindre sammanhang : En kvalitativ intervjustudie gällande förskollärares erfarenheter av gruppindelning i relation till specialpedagogisk insats.

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Pedagogiska institutionen

    Författare :Åsa Berggren; Johanna Persson; [2021]
    Nyckelord :barns olika behov; delaktighet; inkluderande arbetssätt; små grupper; arbetsmiljö; organisation.;

    Sammanfattning : Förskolan som verksamhet ska utifrån alla barns olika förutsättningar och behov erbjuda omsorg, utveckling och lärande. Forskning visar på att storleken på barngruppen har betydelse för hur förskollärare kan arbeta med läroplansmålen. LÄS MER

  2. 7. Har digitaliseringen i Sverige tappat bort de äldre? : Digitalisering och äldre personers förutsättningar att bemästra sin tillvaro i det digitala samhället

    Kandidat-uppsats, Högskolan Kristianstad/Fakulteten för lärarutbildning

    Författare :Ulrika Holmbring; [2021]
    Nyckelord :Digitization; Elderly People; Self-efficacy; Locus of Control; Sense of Coherence; Digitalisering; Äldre; Känsla av sammanhang;

    Sammanfattning : I Sverige har digitaliseringen gått fort. Forskning visar att det bland äldre personer finns sårbara grupper som inte använder digitala hjälpmedel så mycket och därför inte har tillgång till tjänster som de behöver. LÄS MER

  3. 8. Intensivträning i matematik med Vektor

    Master-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Camilla Gordon; Malin Wideheim; [2020]
    Nyckelord :digitala program; intensivundervisning; matematik; taluppfattning; vektor;

    Sammanfattning : I denna studie har vi gjort ett intensivträning för 13-åriga elever i matematiksvårigheter. I vårt arbete som specialpedagog i matematik hjälper vi eleverna i matematiska svårigheter. Vi arbetar direkt med eleven eller hjälper läraren att organisera utbildningen i klassrummet. LÄS MER

  4. 9. Matematikundervisning med nyanlända : Framgångar och hinder i undervisningen på gymnasiet

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för matematik (MA)

    Författare :Marianne Bodhamre; Jessica Ström; [2020]
    Nyckelord :Nyanlända; framgångar; hinder; symbolisk interaktionism; matematikundervisning;

    Sammanfattning : Syftet med studien var att analysera lärarnas beskrivningar av sitt arbete med nyanlända elever i matematik på gymnasiet för att identifiera möjligheter och hinder för lärande i matematik. Oftast är det ämnet matematik som gör att eleverna inte får en behörighet till att kunna fullfölja sin utbildning och uppnå gymnasieexamen. LÄS MER

  5. 10. Matematikundervisning med nyanlända : Framgångar och hinder i undervisningen på gymnasiet

    Master-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för pedagogik och lärande (PEL)

    Författare :Marianne Bodhamre; Jessica Ström; [2020]
    Nyckelord :Nyanlända; framgångar; hinder; symbolisk interaktionism; matematikundervisning;

    Sammanfattning : Syftet med studien var att analysera lärarnas beskrivningar av sitt arbete med nyanlända elever i matematik på gymnasiet för att identifiera möjligheter och hinder för lärande i matematik. Oftast är det ämnet matematik som gör att eleverna inte får en behörighet till att kunna fullfölja sin utbildning och uppnå gymnasieexamen. LÄS MER