Sökning: "L3 learning"

Visar resultat 36 - 40 av 129 uppsatser innehållade orden L3 learning.

  1. 36. Betydelsen av formativa bedömningar för elevers delaktighet

    L3-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för konst, kommunikation och lärande

    Författare :Mahsa Haei; [2020]
    Nyckelord :formativ bedömning; delaktighet; lärande; klassrumsarbete;

    Sammanfattning : Assessment has been shown to be crucial in the teaching work as it impacts the students´ strategies for learning. Formative assessments, in particular, have been identified to strengthen the students´ learning as they help the students to identify how far they have got in their learning process and how they can achieve higher levels of knowledge. LÄS MER

  2. 37. Faktorer som påverkar inlärning av engelska : Att läsa engelska parallellt med svenska som andraspråk på Komvux

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan Dalarna/Pedagogiskt arbete

    Författare :Susanne Renkel; [2020]
    Nyckelord :flerspråksinlärning; tvåspråksinlärning; språkinlärning; L2-inlärning; L3-inlärning; komvux; language acquisition; L3 learning; adult learner;

    Sammanfattning : The purpose of this study is to examine the challenges faced by adults completing Swedish secondary school who are learning English and Swedish as second language simultaneously. The study was carried out among teachers and pupils in adult secondary education in central Sweden. LÄS MER

  3. 38. Att orka – eller inte orka? : En flermetodsstudie om elevers motivation och åtgärder för att öka den

    L3-uppsats, Luleå tekniska universitet/Pedagogik, språk och Ämnesdidaktik

    Författare :Amir Champari; [2020]
    Nyckelord :PBL; Problem Based Learning; Education; Motivation; The Revised Two Factor Study Process Questionnaire; Student Engagement Survey; Meaningfullness; Motivation; PBL; verklighetsbaserat lärande; meningsfullt lärande; didaktik;

    Sammanfattning : I detta utvecklingsarbete studerade författaren en årskurs två klass i en gymnasieskola skola i Helsingborg. Författaren har försökt öka motivationen för elevernas egna lärande under en egen konstruerad och hållen lektionsplanering. LÄS MER

  4. 39. Kompetensutvecklingsinsatser : Hur kan de genomföras för att få positiva effekter på individ, grupp- och organisationsnivå?

    L3-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för pedagogik och lärande (PEL)

    Författare :Gisela Bergqvist; Antigona Asslani; [2019]
    Nyckelord :Organizational change; workplace learning; workplace change; learning at work; transfer of competence; learning opportunities; competence development;

    Sammanfattning : Syftet med denna forskningsöversikt var att undersöka vad aktuell forskning säger om hur en kompetensutveckling kan införas i en organisation för att få resultat/effekter för medarbetare på individ, grupp- och organisationsnivå. Detta utifrån den föränderliga värld vi lever i idag där organisationer står inför ständiga förändringar. LÄS MER

  5. 40. Statistik med R : Lektionsserie i statistik för gymnasieskolans matematikkurs 2B och 2C

    L3-uppsats, Karlstads universitet/Fakulteten för hälsa, natur- och teknikvetenskap (from 2013)

    Författare :Katarina Ekholm Selling; [2019]
    Nyckelord :Matematik; Statistik; Skola; Gymnasium; Lektionsserie; Statistikdidaktik; Statistisk programvara; Statistical literacy;

    Sammanfattning : Statistical literacy – the ability to interpret, critically judge, and communicate statistical information – is of major importance in today’s society as the majority of us are continuously exposed to conclusions drawn from statistics both in media, at our workplace, in our community, and in school. In Sweden, statistics is part of the mathematics curriculum in school at different levels, including in the gymnasium (years 10 to 12). LÄS MER