Sökning: "L3 learning"
Visar resultat 36 - 40 av 129 uppsatser innehållade orden L3 learning.
36. Betydelsen av formativa bedömningar för elevers delaktighet
L3-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för konst, kommunikation och lärandeSammanfattning : Assessment has been shown to be crucial in the teaching work as it impacts the students´ strategies for learning. Formative assessments, in particular, have been identified to strengthen the students´ learning as they help the students to identify how far they have got in their learning process and how they can achieve higher levels of knowledge. LÄS MER
37. Faktorer som påverkar inlärning av engelska : Att läsa engelska parallellt med svenska som andraspråk på Komvux
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan Dalarna/Pedagogiskt arbeteSammanfattning : The purpose of this study is to examine the challenges faced by adults completing Swedish secondary school who are learning English and Swedish as second language simultaneously. The study was carried out among teachers and pupils in adult secondary education in central Sweden. LÄS MER
38. Att orka – eller inte orka? : En flermetodsstudie om elevers motivation och åtgärder för att öka den
L3-uppsats, Luleå tekniska universitet/Pedagogik, språk och ÄmnesdidaktikSammanfattning : I detta utvecklingsarbete studerade författaren en årskurs två klass i en gymnasieskola skola i Helsingborg. Författaren har försökt öka motivationen för elevernas egna lärande under en egen konstruerad och hållen lektionsplanering. LÄS MER
39. Kompetensutvecklingsinsatser : Hur kan de genomföras för att få positiva effekter på individ, grupp- och organisationsnivå?
L3-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för pedagogik och lärande (PEL)Sammanfattning : Syftet med denna forskningsöversikt var att undersöka vad aktuell forskning säger om hur en kompetensutveckling kan införas i en organisation för att få resultat/effekter för medarbetare på individ, grupp- och organisationsnivå. Detta utifrån den föränderliga värld vi lever i idag där organisationer står inför ständiga förändringar. LÄS MER
40. Statistik med R : Lektionsserie i statistik för gymnasieskolans matematikkurs 2B och 2C
L3-uppsats, Karlstads universitet/Fakulteten för hälsa, natur- och teknikvetenskap (from 2013)Sammanfattning : Statistical literacy – the ability to interpret, critically judge, and communicate statistical information – is of major importance in today’s society as the majority of us are continuously exposed to conclusions drawn from statistics both in media, at our workplace, in our community, and in school. In Sweden, statistics is part of the mathematics curriculum in school at different levels, including in the gymnasium (years 10 to 12). LÄS MER