Sökning: "L3 learning"
Visar resultat 31 - 35 av 129 uppsatser innehållade orden L3 learning.
31. Motivation i moderna språk spanska : Skillnader och likheter mellan årskurs 6 och årskurs 9
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan Dalarna/Institutionen för lärarutbildningSammanfattning : Syftet med denna studie är att belysa skillnader i grundskoleelevernas motivationer, i deras studier i moderna språk spanska, mellan två kritiska punkter: när de börjar läsa språket i årskurs 6 till deras sista år på grundskolan i årskurs 9, utifrån elevens perspektiv. De forskningsfrågor som använts för att uppnå syftet är: (i) vad framträder som centralt i elevernas motivation i sina språkstudier för årskurs 6 och 9?, (ii) på vilka sätt och i vilka aspekter kan man se att motivationen skiljer sig mellan de två grupperna? och (iii) vilka pedagogiska konsekvenser leder skillnaden i motivation till för ämnesdidaktiken mellan de båda grupperna? Studien baseras på intervjuer med elever från årskurs 6 och 9, som syftar till att samla information om deras erfarenhet av deras spansklärande, deras förväntningar och mål samt vad som motiverar dem. LÄS MER
32. Energieffektivisering av dricksvattendistribution : dataanalys och simulering av pumpdrift vid Görvälns vattenverk
L3-uppsats, SLU/Dept. of Energy and TechnologySammanfattning : This project investigates the efficiency of the water distribution system from Görväln's pumping station to Norrvatten's central consumption zone. The goal is to propose actions that lead to enhanced energy efficiency. LÄS MER
33. Från demonstration till individuell kunskap : en studie om samspelet mellan kommunikation och inlärning med fokus på ämnet slöjd
L3-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för kultur och samhälleSammanfattning : I denna studie försöker vi finna svar på hur en praktisk lärardemonstration kan utföras på ett pedagogiskt vis. Vi undersöker även övergången från den stund som domineras av läraren till den stund som utmärks av individuellt elevarbete. LÄS MER
34. Teachers' Opinions on the Use of English in the EFL classroom and students' Grades
L3-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för hälsa, lärande och teknikSammanfattning : The aim of this study was to show whether there was a correlation between teachers’ opinions on the use of English in the EFL classroom and the students’ grades. The participants were four classes consisting of 75 students and four teachers from two Swedish upper secondary schools. LÄS MER
35. La influencia de las lenguas previas en la adquisición del español como L3
Kandidat-uppsats,Sammanfattning : The terms L1 and L2 have existed in the linguistic world for a long time. However, in recent decades, the term L3 has also taken place among linguistics, but its meaning is so far controversial. In this study, some existing research about L3 acquisition is presented as well as used to compile the meaning of the term. LÄS MER