Sökning: "Lennart Haglund"

Hittade 5 uppsatser innehållade orden Lennart Haglund.

  1. 1. Vad påverkas vi av vid hållbara klädval? : En kvantitativ studie om konsumenters köpintention gentemot hållbart producerade kläder

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Milotte Ekermann; Clara Hammarbäck; [2023]
    Nyckelord :hållbarhet; köpintention; miljöoro; TPB;

    Sammanfattning : SAMMANFATTNING Datum:                             2023-05-30 Nivå:                                Kandidatuppsats i Företagsekonomi, 15 hp Institution:                       Akademin för Ekonomi, Samhälle och Teknik,                                                                  Mälardalens Universitet Författare:                       Clara Hammarbäck & Milotte Ekermann                     Titel:                              Vad påverkas vi av vid hållbara klädval? Handledare:                    Lennart Haglund  Nyckelord:                      Köpintention, hållbarhet, miljöoro, TPB Forskningsfråga/or: Vilket samband finns det mellan konsumenters miljöoro och köpintention av hållbart producerade kläder? Vilka av de medhavda faktorerna har starkast påverkan på konsumenters köpintention? Syfte: Syftet med studien är att undersöka vad som påverkar konsumenters köpintention gentemot hållbart producerade kläder. Genom att ställa attityd, subjektiv norm, upplevd beteendekontroll, miljöoro och klädmärkning mot varandra presenteras ett resultat som kan hjälpa förstå konsumentens köpintention. LÄS MER

  2. 2. Lika barn leka bäst : En fallstudie om Mimer AB:s varumärkesidentitet- och image uppfattad av studenter

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Emma Aronsson; Johanna Björk; Johanna Olsson; [2022]
    Nyckelord :Identitetsprisman; Varumärkesidentitet; Varumärkesimage; Marknadskommunikation;

    Sammanfattning : Date: 2022-06-02 Level: Bachelor Thesis in Business Administration, 15 cr  Institution: School of Business, Society and Engineering, Mälardalens University  Title: Birds of a feather flock together - A case study about Mimer AB’s brand identity- and image perceived by students. Supervisor: Lennart Haglund  Keywords: The Identity Prism, brand identity, brand image, marketing communication  Research questions: How do Mimer identify their brand towards students?What is the students’ image of Mimer?Which are the differences between the received image and the identity communicated by Mimer?   Purpose: The purpose of this study is to examine students’ perception about the housing association Mimer AB. LÄS MER

  3. 3. Digitaliseringens möjligheter och utmaningar i organisationer : En kvalitativ studie utifrån ett ledningsperspektiv

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Miranda Elias; Sara Mahamad Taufk; [2022]
    Nyckelord :Digitalization; Digital transformation; Institutionalization; Organizational change; Organizational structure; Isomorphism and Legitimacy.; Digitalisering; Digital transformation; Institutionalisering; Organisationsförändring; Organisationsstruktur; Isomorfism och Legitimitet. ;

    Sammanfattning : Sammanfattning   Datum - 2022-06-01   Nivå - Kandidatuppsats i företagsekonomi, 15hp  Akademi - Akademi för Ekonomi, Samhälle och Teknik  Författare - Miranda Elias           Sara Mahamad Taufk                       (99/07/24)                         (99/11/12)     Titel – Digitaliseringens möjligheter och utmaningar i organisationer   Handledare - Lennart Haglund    Nyckelord – Digitalisering, Digital transformation, Institutionalisering, Organisationsförändring, Organisationsstruktur, Isomorfism och Legitimitet. Frågeställningar – På vilket sätt har implementeringen av digitala tekniker förändrat organisationer?-Vilka möjligheter och utmaningar har uppstått i och med digitaliseringen som i sin tur påverkat organisationsstrukturer och arbetsprocesser? Syfte - Syftet med denna undersökning är att studera digitaliseringens påverkan på organisationsstruktur och arbetsprocesser, utifrån ett ledningsperspektiv. LÄS MER

  4. 4. Mottagligheten för energibesparandeoch beteendeförändrande innovationer : En svensk studie om benägenheten till att spara energi

    Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Daniel Embretsen; William Bocenda; Henrik Rollstedt; [2015]
    Nyckelord :Adaption; innovation; opinionsledare; innovatörer; tidiga användare; segmentering;

    Sammanfattning : Date: June 5th 2015 Level: Bachelor thesis in Business Administration, 15 ECTS Institution: School of Business, Society and Engineering, Mälardalen University Authors: Bocenda, William 19900822. Embretsen, Daniel 19880522. Rollstedt, Henrik 19910328. Title: The receptiveness of energy-saving innovations that encourage behavioral change. LÄS MER

  5. 5. Produktplacering i bloggar : en studie kring bloggar som effektiv marknadsföringskanal

    Kandidat-uppsats, Akademin för hållbar samhälls- och teknikutveckling

    Författare :Maria Mingo; [2008]
    Nyckelord :produktplacering; blogg; kommunikationsprocessen; word of mouth; stealth marketing;

    Sammanfattning : Titel:             Produktplacering i bloggar: En studie kring bloggar som effektiv marknadsföringskanal Författare:   Maria Mingo, Mälardalens Högskola Handledare: Lennart Haglund Kurs:            Kanditatuppsats i företagsekonomi, marknadsföring, distans   Nyckelord:   Blogg, produktplacering, Word of Mouth, effektivitet, påverkan, kommunikationsprocessen, viral marknadsföring, Stealth Marketing, associationer, kreativt medieval, uppmärksammande, bearbetning, konsumentbeteende       Problem:       Då de privata bloggarna i Sverige på senare tid getts mycket uppmärksamhet i media inte bara för deras växande besöksstatistik utan även för deras, i stor utsträckning, dolda kommersiella intentioner är detta ett fenomen intressant att undersöka utifrån ett marknadsföringsperspektiv.   Syfte:            I och med att bloggen är en mediekanal som ständigt växer i antal är syftet                    med denna uppsats att se vilken funktion bloggen uppfyller som marknadsföringskanal för produktplacering. LÄS MER