Sökning: "Lill Andersson"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Lill Andersson.

  1. 1. Från hedenhösdokumentation till systematiskt kvalitetsarbete

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för utbildningsvetenskap (UV)

    Författare :Lill Andersson; [2019]
    Nyckelord :Dokumentation; systematiskt kvalitetsarbete; utvecklingsarbete; BRUK; SWOT-analys; blogg; fritidspedagoger; fritidshem;

    Sammanfattning : Syftet med utvecklingsarbetet är att skapa en gemensam plattform för de fritidspedagoger där utvecklingsarbetet är utfört på. En fritidshemsblogg kommer att skapas för att effektivisera dokumentationen och synliggörandet fritidshemmets verksamhet. LÄS MER

  2. 2. Genomförande och bedömning av Nationella prov med grundskoleelever som har autism : Studie om vilket stöd pedagogerna får vid genomförande och bedömningar av nationella prov med elever som har autism

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Karlstads universitet/Institutionen för pedagogiska studier

    Författare :Inga-Lill Haraldsson Andersson; [2015]
    Nyckelord :Special education; teachers; autism; national tests; implementation; evaluation; Specialpedagogik; lärare; autism; nationella prov; genomförande; bedömning;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att bidra med kunskap om pedagogers erfarenheter av att genomföra och bedöma de nationella proven för elever med autism, samt om och i så fall hur de ges stöd i detta arbete.   Autism är förkortningen av autistiskt syndrom. Diagnoser med liknande symtom har slagits ihop till ett namn – Autismspektrumtillstånd. LÄS MER

  3. 3. Hur kommer det sig att många elever lämnar grundskolan i åk 9, utan att nå målen i matematik? 

    Magister-uppsats, Akademin för utbildning, kultur och kommunikation

    Författare :Anna-Lena Andersson; Anne-Lill Henriksson; [2011]
    Nyckelord :lärarkompetens; läromedel; matematiksvårigheter; motivation; speciallärare;

    Sammanfattning : Detta arbete har tagit upp frågan: Hur kommer det sig att många elever lämnar grundskolan i åk 9, utan att nå målen i matematik? Studiens huvudintresse riktas mot hur dagens speciallärare/resurslärare arbetar för att bemöta och hjälpa elever i svårigheter i ämnet matematik, där studiens problemområde är att synliggöra Hur det kommer sig att många elever lämnar grundskolan i åk 9, utan att nå målen i matematik? Med avstamp i problemområdet synliggörs syfte, som är att belysa vad speciallärare uppfattar kan medverka till att matematiksvårigheter uppstår och vilka åtgärder som vidtas. För att undersöka fältet använder vi oss av den kvalitativa metoden och fallstudie som metodansats. LÄS MER