Sökning: "Målgruppsanalys metod"

Visar resultat 1 - 5 av 13 uppsatser innehållade orden Målgruppsanalys metod.

  1. 1. Bättre brädspel : En utforskande fallstudie om hur slutanvändaren kan integreras i den grafiska formgivningens skapandeprocess av ett brädspel och vilka utmaningar detta medför

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)

    Författare :Jennie Bengtsson; [2021]
    Nyckelord :participant observation; graphic design; board game design; end-user; design methods; prototyping; deltagande observation; grafisk design; brädspelsdesign; slutanvändare; designmetoder; speltestning; prototyper;

    Sammanfattning : En grafisk designer är van att arbeta i en klassisk rak metod, och skapa sina designlösningar med tanke på användaren i tron om att de är experter på att visuellt kommunicera. Samhället kräver dock mer hållbara och användbara produkter och tjänster, vilket tyder på att slutanvändarintegrering kan vara en lösning som ger bred feedback på en potentiell lösningsmetod. LÄS MER

  2. 2. UNICEF:s kommunikation på Instagram för att skapa engagemang och beröra : En kvalitativ studie

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för mediestudier

    Författare :Clara Hallén; Elin Dannapfel; [2018]
    Nyckelord :Multimodal analys; kvalitativ metod; Instagram; Unicef; ambassadörer; budskap; beröra; engagemang;

    Sammanfattning : Över tid har det skett en enorm förändring gällande medieutvecklingen, som påverkat sättet att kommunicera. Där användningen av sociala medier är ett exempel kopplat till denna utvecklingen och där Instagram kommit att bli en av de mest använda sociala kanalerna. LÄS MER

  3. 3. Publiken som inte ville komma. Göteborgs stadsmuseums arbete för att bredda publiken ur ett mångfaldsperspektiv samt en kartläggning av målgruppen museiovana, unga vuxna från Göteborgs ytterområden

    Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för filosofi, lingvistik och vetenskapsteori

    Författare :Sara Ivarsson; [2016-02-17]
    Nyckelord :Museum; strategisk kommunikation; målgruppsanalys; mångfald; publikutveckling;

    Sammanfattning : Syfte: Göteborgs stadsmuseum vill nå bredare målgrupper än de gör idag och syftet med studien är att dels att kartlägga varför målgruppen, museiovana unga vuxna från Göteborgs ytterområden, inte kommer till museet och dels att undersöka hur Göteborgs stadsmuseum arbetar för att nå den specifika målgruppen. Därutöver tas också olika utvecklingsmöjligheter fram för publikutvecklingsarbetet. LÄS MER

  4. 4. En busschaufför, en busschaufför, det är en man med glatt humör – En målgruppsanalys för Bräckegymnasiets framtida marknadsföring av sitt transportprogram med bussinriktning

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Siri Jansson; [2014-02-13]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Titel En busschaufför, en busschaufför, det är en man med glatt humör. En målgruppsanalys för Bräckegymnasiets framtida marknadsföring av sitt transportprogram med bussinriktning. Författare Siri Jansson Kurs Examensarbete i media- och kommunikationsvetenskap. LÄS MER

  5. 5. Vi lever alla med hiv En undersökning hur en målgrupp tolkar en reklamkampanj

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Anna Halvarsson; [2012-08-31]
    Nyckelord :receptionsanalys; kvalitativa intervjuer; informationskampanj; Målgruppsanalys; visuell kommunikation; inkodning; avkodning; tolkning;

    Sammanfattning : Titel: Vi lever alla med hiv. En undersökning hur en målgrupp tolkar en informationskampanj Författare: Anna Halvarsson Uppdragsgivare: Hivpreventionen i Västra Götaland Kurs: Examensarbete i Medie- och kommunikationsvetenskap vid institutionen för Journalistik och Masskommunikation, Göteborgs universitet. LÄS MER