Sökning: "Möbelbranschen"

Visar resultat 21 - 25 av 30 uppsatser innehållade ordet Möbelbranschen.

  1. 21. Modern marknadsföring i en modern bransch : En studie om hur företag kan skapa kundlojalitet inom möbelbranschen

    Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolan

    Författare :Mirza Abusafiyyah; Mattias Johansson; [2010]
    Nyckelord :kundlojalitet; lojalitetsprogram; relationsmarknadsföring; e-postmarknadsföring; mobilmarknadsföring; sociala medier; halens hem och möbler;

    Sammanfattning : Idag använder sig marknadsförare och företag av relationsmarknadsföring i allt störreutsträckning. Målet med relationsmarknadsföring är att skapa en långvarig relation och fålojala kunder som företaget sedan kan erbjuda en rad olika produkter och tjänster baserade påkundernas personliga preferenser. LÄS MER

  2. 22. Leverantörsval och leverantörsutvärdering : En studie av möbelbranschen

    Kandidat-uppsats, Ekonomihögskolan, EHV

    Författare :Christian Wretman; Christian Hammargren; Joakim Rönegård; [2008]
    Nyckelord :Leverantörsval; Leverantörsutvärdering; Urvalskriterier;

    Sammanfattning : Inköp är idag en av de viktigaste enheterna i ett företag, då inköp av material står för en stor del av de totala kostnaderna. För att kunna producera till låga kostnader och säkra en bra kvalitet, krävs det att företag har en tillfredställande leverantörsbas. LÄS MER

  3. 23. Värdeskapande organisk tillväxt

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Anders Heikenfeldt; Filip Ekvall; [2007]
    Nyckelord :organisk tillväxt; marknadsandel; region; nyceltal; ogna branscher; sängar; möbelbranschen; hilding anders; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  4. 24. Branding och Event Marketing : en studie om kunders imageuppfattning av svenska möbelproducenter

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Cecilia Blomgren; Julia Cranz; [2006]
    Nyckelord :brand; image; Branding; Brand Equity; Event Marketing; Relationship Marketing; Branding; Brand Equity; Event Marketing; Relationsmarknadsföring; varumärke; image;

    Sammanfattning : This essay describes the Swedish furniture business and its strong competition between domestic and foreign producers. As the demand on higher development speed grows stronger, alongside a fierce competition between the companies, long lasting and unique qualities such as customer relations and strong brand names become crucial. LÄS MER

  5. 25. Konkurrens om statliga upphandlingskontrakt : En uppsats om svenska företags framtida möjlighet att konkurrera om de offentliga upphandlingskontrakten på den svenska marknaden.

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Anna Tarandi; Eva Liljestrand; [2006]
    Nyckelord :företagsekonomi; offentlig upphandling; statliga kontrakt; konkurrens; ;

    Sammanfattning : Denna uppsats handlar om svenska företags framtida möjlighet att konkurrera om de offentliga upphandlingskontrakten på den svenska marknaden. Globaliseringen har bidragit till en ökad konkurrens och i denna miljö kan företag inte längre bara ha en erövring av nya kunder som mål. LÄS MER