Sökning: "Möbelbranschen"
Visar resultat 21 - 25 av 30 uppsatser innehållade ordet Möbelbranschen.
21. Modern marknadsföring i en modern bransch : En studie om hur företag kan skapa kundlojalitet inom möbelbranschen
Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolanSammanfattning : Idag använder sig marknadsförare och företag av relationsmarknadsföring i allt störreutsträckning. Målet med relationsmarknadsföring är att skapa en långvarig relation och fålojala kunder som företaget sedan kan erbjuda en rad olika produkter och tjänster baserade påkundernas personliga preferenser. LÄS MER
22. Leverantörsval och leverantörsutvärdering : En studie av möbelbranschen
Kandidat-uppsats, Ekonomihögskolan, EHVSammanfattning : Inköp är idag en av de viktigaste enheterna i ett företag, då inköp av material står för en stor del av de totala kostnaderna. För att kunna producera till låga kostnader och säkra en bra kvalitet, krävs det att företag har en tillfredställande leverantörsbas. LÄS MER
23. Värdeskapande organisk tillväxt
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : .... LÄS MER
24. Branding och Event Marketing : en studie om kunders imageuppfattning av svenska möbelproducenter
Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagandeSammanfattning : This essay describes the Swedish furniture business and its strong competition between domestic and foreign producers. As the demand on higher development speed grows stronger, alongside a fierce competition between the companies, long lasting and unique qualities such as customer relations and strong brand names become crucial. LÄS MER
25. Konkurrens om statliga upphandlingskontrakt : En uppsats om svenska företags framtida möjlighet att konkurrera om de offentliga upphandlingskontrakten på den svenska marknaden.
Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagandeSammanfattning : Denna uppsats handlar om svenska företags framtida möjlighet att konkurrera om de offentliga upphandlingskontrakten på den svenska marknaden. Globaliseringen har bidragit till en ökad konkurrens och i denna miljö kan företag inte längre bara ha en erövring av nya kunder som mål. LÄS MER