Sökning: "Magnus Bild"
Visar resultat 1 - 5 av 118 uppsatser innehållade orden Magnus Bild.
1. Teknikundervisningens bild av internet som system : Tematisk analys av läromedel för gymnasiekursen Teknik 1
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, KTH/LärandeSammanfattning : Teknik är nära sammanflätad med människan och internet med sin kraftfulla infrastruktur påverkar oss dagligen. Trots detta reflekterar vi sällan över det och beskriver systemet vagt och med grova förenklingar. LÄS MER
2. Krav för inmatning av el till nätet från batterier : Undersökning av villabatterier och elbilar via V2G
M1-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för information och teknikSammanfattning : Dagens samhälle har stort beroende av central elförsörjning för att ha kapacitet att fungera. Beroendet av centrala produktionsenheter kopplade till stamnätet kan i sin tur göra det svenska elnätet mer sårbart och ostabilt. LÄS MER
3. Samverkan mellan Region och Kommun i Göteborg. Hur har samverkan format Sisjödal?
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet / Institutionen för ekonomi och samhälleSammanfattning : Det som har undersökts i denna uppsats är samverkan mellan den regionala och kommunala planeringen och dess påverkan på det nya bostadsområdet i Sisjödal. Avsiktsförklaring för Högsbo och Frölunda har varit en viktig utgångspunkt för hur samverkan är utformad till att möta de gemensamma långsiktiga målen för kollektivtrafiken som definieras i Målbild Koll2035. LÄS MER
4. “Vi smakar på orden tillsammans!” : En kvalitativ studie om tekniklärares undervisning för att främja ämnesspråket hos eleverna i teknikämnet i årskurs 1–6
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan Dalarna/Institutionen för lärarutbildningSammanfattning : Syftet med denna studie har varit att undersöka hur lärare arbetar för att främja elevers förståelse för ämnesspråket i ämnet teknik i årskurserna 1–6. Studien inriktar sig därför på att undersöka vilka arbetssätt som läraren fokuserar på för att utveckla ämnesspråket samt hur läraren kan stötta eleven i ämnespråket. LÄS MER
5. Legitimeringar för litteraturläsning : Elevers upplevelser av varför vi läser skönlitteratur
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : Vår kvalitativa studie syftar till att utveckla kunskaper om elevers upplevelser av varför vi läser skönlitteratur inom svenskämnet. Elevers röster är fortfarande få bland studier inom fältet, trots att de är en viktig komponent för svenskämnets konstruktion. LÄS MER