Sökning: "Mia Andersson Andersson"

Visar resultat 1 - 5 av 27 uppsatser innehållade orden Mia Andersson Andersson.

  1. 1. Hantering av markavvattningsföretag vid ny- och ombyggnation av vägar

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/JTH, Byggnadsteknik och belysningsvetenskap

    Författare :Adam Löfström; Alex Andersson Ugurlu; [2023]
    Nyckelord :Dikningsföretag; infrastruktur; markavvattningsföretag; omprövning; vattenflöde;

    Sammanfattning : This study discusses the practise of land drainage, which involves draining the soil for specific purposes as protection against excess of water. In Sweden, there are around 50,000 registered land drainage companies according to Jordbruksverket that maintain draining systems for food and forestry. LÄS MER

  2. 2. Intern och extern chefsrekrytering : En studie om organisatoriska omständigheter och beslutsfaktorer i chefsrekryteringsprocessen

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Linnéa Andersson; Mia Kim; Emelie Engström Johansson; [2023]
    Nyckelord :Manager Recruitment; Internal recruitment; External recruitment; career paths; development opportunities.; Chefsrekrytering; Intern rekrytering; Extern Rekrytering; Karriärvägar; Utvecklingsmöjligheter;

    Sammanfattning : Frågeställning: Under vilka omständigheter väljer organisationer intern respektive extern rekrytering när chefer ska tillsättas? Syfte: Syftet är att undersöka under varför och under vilka omständigheter organisationer väljer intern respektive extern chefsrekrytering.  Metod: Kvalitativ ansats, Intervjuer, Tematisk analys Slutsats: Utifrån den tidigare litteraturen samt studiens insamlade empiriska material tycks organisationer föredra att rekrytera chefer internt om rätt kompetens finns inom organisationen. LÄS MER

  3. 3. Vilka roller och intentioner har era invånare? : En studie om platsambassadörskap online

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Mia Nilsson; Emelie Hansson; Felicia Andersson; [2022]
    Nyckelord :Place branding; ambassadorship; place brand ambassador; social media; resident; brand ambassador behavior; user-generated content.; Platsvarumärke; ambassadörskap; platsvarumärkesambassadör; sociala medier; invånare; brand ambassador behavior; user-generated content.;

    Sammanfattning : Forskning visar att platsmarknadsföring som strategi används alltmer frekvent. Städer och platser uppfattas inte längre som konstanta utan befinner sig i en ständig utvecklingsprocess och behöver hanteras därefter. LÄS MER

  4. 4. Drama som pedagogiskt verktyg : En enkätstudie om förskollärares uppfattningar

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Mittuniversitetet/Institutionen för utbildningsvetenskap

    Författare :Evelina Andersson; Mia Norström; [2021]
    Nyckelord :drama; förskola; pedagogik; pedagogisk drama; pedagogiskt verktyg.;

    Sammanfattning : Syftet med vårt examensarbete har varit att undersöka förskollärares uppfattningar om att använda drama som ett verktyg i förskolan. Tidigare forskning visar att det fanns en osäkerhet i användandet av drama då det sågs som något ”flum” och därmed inte tillräckligt användbart i undervisningen. LÄS MER

  5. 5. Digitala verktygs effekter på rättstavningsförmågan i de tidiga skolåren

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Mia Andersson; [2021]
    Nyckelord :de tidiga skolåren; digitala verktyg; rättstavning;

    Sammanfattning : Syftet med följande kunskapsöversikt är att undersöka vilka effekter som digitala verktyg har på rättstavningsförmågan hos elever i de tidiga skolåren där frågeställningen lyder: Vad säger forskningen om vilka effekter digitala verktyg kan ge på rättstavningsförmågan i de tidiga skolåren?  Metoden som används i detta arbete är en systematisk översikt i databaserna ERC, ERIC, SWEPUB samt sökmotorn Libsearch. Efter sökningarna valdes tio vetenskapliga artiklar ut som underlag för en tematisk analys. LÄS MER