Sökning: "Min Hermansson"
Visar resultat 1 - 5 av 18 uppsatser innehållade orden Min Hermansson.
1. Se, känn, hör
Kandidat-uppsats, KTH/ArkitekturSammanfattning : Allt förändras, och med det självklart även pedagogiken. På trettio år så har vi gått från en värld där det mesta av världens kunskap fanns lokaliserat hos ett bibliotek och i böcker, till ett där all information (och all desinformation) finns några knapptryck bort på internet. LÄS MER
2. Liming and deep cultivation as long term mitigation actions to lower the rate of peat decomposition and CO2 emissions from peat soils
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, SLU/Dept. of Soil and EnvironmentSammanfattning : Cultivated drained peat soils have a complex relationship towards CO2 emissions and the contribution to global warming. Many people are unaware that the CO2 emissions from peat soils, also known as organic soils, vary a lot within, and between, the fields. Permanent grassland may not always be the best mitigating action for lowering CO2 emissions. LÄS MER
3. Den andre förpliktigar mig : Om betingelser för lärande
Magister-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för kultur och lärandeSammanfattning : Denna essä avser att reflektera det mellanmänskliga mötet som förutsättning för att skapa ett rum för lärande i ett organisatoriskt sammanhang. Essän utgår från ett dilemma där jag låter mötet mellan mig som pedagogisk processledare och deltagare bilda utgångspunkt för en reflektion om betingelser som avgör hur ett läranderum blir till. LÄS MER
4. Ett hot mot likvärdigheten? : En intervjustudie av de nationella provens likvärdighetsfrämjande funktion
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälleSammanfattning : Syftet med föreliggande studie är att undersöka huruvida de nationella proven uppfyller sitt huvudsyfte av att främja likvärdighet i bedömning och betygssättning samt belysa vilka svårigheter och hinder det finns för detta syftes uppfyllelse. Detta ska ske genom att förankra min studie i hur tidigare forskning redogör för det för min studie centrala begreppet likvärdighet. LÄS MER
5. Förskollärares föreställningar om aktivt deltagande i leken : Deltagare eller åskådare?
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Karlstads universitet/Institutionen för pedagogiska studierSammanfattning : The purpose of this study is to highlight how preschool teachers reason about their own beliefs about their active participation in the play. The study is a qualitative research method where interviews have been used to talk with four preschool teachers to obtain their perceptions of their participation in the play. LÄS MER