Sökning: "Mixed -ability classrooms"
Visar resultat 16 - 20 av 23 uppsatser innehållade orden Mixed -ability classrooms.
16. "Vad är klockan om en och en halv timme?" : En studie i lärares undervisning i den analoga klockan
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Karlstads universitet/Institutionen för matematik och datavetenskap (from 2013)Sammanfattning : Reading analogue clocks is a sub-area of mathematics in elementary school that is rarely examined. It is also not clarified in the curriculum. Nevertheless, reading analogue clocks is the basis for calculating time differences. The National Agency for Education explains that measurement of time should be taught. LÄS MER
17. Introskolan : Skolan för både extroverta och introverta
Kandidat-uppsats, KTH/ArkitekturSammanfattning : Skoltomten vid Solvalla travbana ligger nära ett litet skogsområde belägen på en kulle. Tomten är relativt liten med tanke på hur mycket som ska passa in. Projektet är framtaget med ett helt programstyrt system. Programmet skapar husets form och där programmet trycker ut gör också fasaden det oberoende av underliggande etager. LÄS MER
18. Games and Extramural Gaming in the Classroom : Teachers’ Perspectives on How They Perceive and Use Games and Extramural Gaming in the Upper Secondary Classroom
Master-uppsats, Högskolan Dalarna/EngelskaSammanfattning : An increasing amount of people play games in their spare time, especially children and teenagers. Several studies have shown a positive correlation between gaming and ESL grades. It is therefore important to examine how teacher perceive and use games and extramural gaming in their classrooms, which is the aim of this thesis. LÄS MER
19. The Way of the Word : Vocabulary learning strategies in an upper secondary school in Sweden
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Mälardalens högskola/Akademin för utbildning, kultur och kommunikationSammanfattning : One of the hardest challenges that learners may face during the process of acquiring a second language is learning vocabulary. Knowledge of vocabulary is an important factor when achieving the competence to communicate in a foreign language. LÄS MER
20. Folkmusik i grundskolan - en kartläggning av undervisningen
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Musikhögskolan i MalmöSammanfattning : This study maps the teaching of Swedish folk music in elementary school. The literature review covers the history of Swedish folk music, the concept folk music and the repertoire within the genre. The methods of the study are a survey and an interview. LÄS MER