Sökning: "Niklas Bengtsson"

Visar resultat 21 - 23 av 23 uppsatser innehållade orden Niklas Bengtsson.

  1. 21. Varumärkets betydelse i konkurrensstrategin - En studie om hur marknadsledande varumärkesleverantörer möter konkurrensen från EMV

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Niklas Bergdahl; Marcus Thorsheim; Joakim Bengtsson; [2007]
    Nyckelord :dagligvaruhandel; emv; konkurrensstrategi; leverantör; varumärke; Trade; Handel; Business and Economics;

    Sammanfattning : Studiens syfte är att utifrån konkurrensstrategi och varumärke skapa en djupare förståelse för hur marknadsledande varumärkesleverantörer möter konkurrensen från EMV. Vi har arbetet efter en kvalitativ forskningsansats, med en undersökning i form av intervjuer med både personal på marknadsavdelningarna hos fyra marknadsledande leverantörer i dagligvaruhandeln. LÄS MER

  2. 22. Det växer så det knakar! Vad påverkar konsumentens val av återhämtningstillskott

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Niklas Nilsson; Andreas Bengtsson; Albert Aguilar; [2005]
    Nyckelord :Återhämtningstillskott; Gainomax; Proviva Active; Twinlab Super Gainer Fuel; kosttillskott; performance food; functional foods; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syfte Vi har för avsikt att öka förståelsen för hur valet av återhämtningstillskott styrs av konsumentens beteende och analysera i vilken grad olika faktorer påverkar detta val. Vår förhoppning är att denna insikt skall kunna bidra till att minska det informationsbehov som företag i denna bransch ställs inför där de idag kan ha bristfällig information. LÄS MER

  3. 23. Kundorienterad produktutveckling i industriell verksamhet - en fallstudie inom Trelleborg Building Systems

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Niklas Winnert; Martin Borgström; Henrik Hallerby; [2004]
    Nyckelord :Strategisk planering; produktutveckling; kundbehovsanalys; industriell marknad; organisk tillväxt; total krav bild; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Sammanfattning Titel: Kundorienterad produktutveckling i industriell verksamhet – En fallstudie inom Trelleborg Building Systems Seminariedatum: 2004-06-04 Ämne/kurs: Magisteruppsats i Strategic Management, FEK523,10 poäng Författare: Martin Borgström, Henrik Hallerby & Niklas Winnert Handledare: Lars Bengtsson Nyckelord: Strategisk planering, produktutveckling, kundbehovsanalys, industriell marknad, organisk tillväxt, total kravbild Syfte: Vårt syfte är att studera vilka förutsättningar som fallföretaget Industrial Profiles Nordic har för att kunna organisera och utveckla sin produktutvecklingsprocess mot den totala kravbild som har inverkan på denna process. Utifrån dessa analysresultat avser vi delge ett antal åtgärdsförslag till ledningen för hur detta utvecklingsarbete kan genomföras och organiseras. LÄS MER